Повече от половин век Toyota Century остава най-престижният японски автомобил. Консервативният седан със строг външен вид е имал само три поколения, които са били оборудвани с двигатели V8 или V12. Настоящият модел, който се използва от 2018 г. е седан със задно предаване с дължина 5,30 метра и хибридно задвижване, включващо 5,0-литров V-образен 8-цилиндров бензинов двигател и електромотор. Производството на този автомобил ще продължи, но Toyota направи още един вариант на Century, който вече е кросоувър.

Вижте в детайли най-луксозния японски кросоувър  >>  >>  >>

Концепцията на автомобила явно е взета от модела Rolls-Royce Cullinan и сама по себе си е много сполучлива. Колата, която първоначално е проектирана за лимузина с шофьор, сега има и висока каросерия, която ви позволява да влезете в салона без да се навеждате. Това е мечтата на богатите възрастни японци.

Снимка: Toyota

Кросоувърът Toyota Century не е направен на базата на седана или дори на рамата на Land Cruiser. Той е изграден върху платформа TNGA-K, а окачването е пружинно, тип McPherson отпред и многораменно отзад. Това шаси е допълнено с кормилен механизъм за завиване на задните колела. Кросоувърът с тегло 2570 кг има хибридно задвижване.

Под предния капак е монтиран напречно атмосферен 3,5-литров V-образен 6-цилиндров бензинов двигател, съчетан с автоматична скоростна кутия. На задния мост има отделен електромотор и максималната мощност на хибридната система е 412 к.с. Батерията е разположена под пода и може да се зарежда от обикновен контакт, като с пълното зареждане кросоувърът може да измине до 70 км в изцяло електрически режим.

Снимка: Toyota

Тази хибридна система би трябвало да е напълно достатъчна за спокойно шофиране от водача. Към обичайните режими на шофиране - Eco, Normal, Sport и Custom е добавен още един, наречен Rear Comfort. Той е проектиран за комфорта на основните пътници, за да изглади всички ускорения и забавяния, доколкото е възможно. Дори балансът на спирачните сили се променя, за да се намали тласъкът по време на спиране.

Дългият 5205 мм кросоувър Century е с непропорционално късо междуосие от 2950 мм. В съчетание с масивните форми на каросерията и дизайнерските елементи на класическия Century, това е дало странен резултат. Ширината на кросоувъра е 1990 мм, а височината е 1805 мм. Предлагат се колела с диаметър 20 или 22 инча.

Снимка: Toyota

Стъклен покрив има само над втория ред седалки. Задните врати се отварят на 75 градуса и имат прибиращи се стъпенки. Кросоувърът се предлага с пет двуцветни опции за каросерията, плюс два едноцветни. Има дори вариант с плъзгаща се задна врата като миниван.

Салонът е строго четириместен, като основният акцент тук е върху задния ред. Индивидуалните седалки са с електрическо регулиране, отопление, вентилация и сгъваеми поставки за крака. Облегалките могат да се сгъват назад, а лявата седалка, която е зад предния пътник, също може да се премести напред, превръщайки се в легло. Има монитори на гърбовете на предните седалки и допълнителни вентилационни отвори за климатичния контрол.

Снимка: Toyota

Багажникът е отделен от купето с твърда преграда със стъкло, а в него между облегалките на седалките е вграден малък хладилник. В предната част на купето има виртуални инструменти, екран на мултимедийната система и отделен панел за управление на климатика със сензорни бутони. Луксозният кросоувър е оборудван с всички електронни асистенти на системата Toyota Safety Sense.

Снимка: Toyota

Кросоувърът Toyota Century ще се произвежда с висок дял на ръчен труд. Например традиционните емблеми с феникс са изработени от майстори гравьори. За сглобяване на колите е избран заводът в Тахара, където се произвежда Land Cruiser и много модели на Lexus.

Кросоувърът Toyota Century ще се продава само в Япония, а планът е доста скромен - само 30 коли на месец. Цената от 25 милиона йени е шокираща, тъй като това са приблизително 158 000 евро. За сравнение седанът Century сега струва 20 милиона йени или около 127 000 евро, а най-скъпият SUV Lexus LX 600 Executive се оценява на 18 милиона йени или 114 000 евро.