Чешката компания Skoda, част от Volkswagen Group, показа второто поколение на модела Skoda Kodiaq RS, който се възползва от значително увеличение на мощността за да постигне върхови динамични характеристики. Новият 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор 2.0 TSI вече произвежда максимална мощност от 265 к.с. Със своите гланцирани черни екстериорни детайли, стигащи чак до D-колоната, спортната версия на Kodiaq е незабавно разпознаваема като член на RS-семейството на Skoda.

Вижте как изглежда новата Skoda Kodiaq RS  >>  >>  >>

Специфичният външен вид е подчертан от спортни брони и хоризонтална светлинна лента на предната решетка. Обширното стандартно оборудване включва матрични LED фарове, прогресивно управление, динамичен контрол на шасито с регулируеми амортисьори DCC Plus и премиум аудиосистема Canton. Клиентите ще могат да избират от два варианта на дизайна.

Снимка: Skoda

Черни екстериорни акценти, спортни брони, предна решетка с хоризонтална светлинна лента

Многобройните черни екстериорни акценти са отличителен белег на моделите Skoda RS. Второто поколение Kodiaq RS идва с лъскаво черно покритие за рамката на решетката, капаците на външните огледала, горните части на рамките на прозорците, релсите на покрива и цялата D-колона. Това установява визуална връзка между затъмнените задни странични прозорци и затъмненото задно стъкло.

Новият Kodiaq RS също има спортна предна броня с различни части, завършени в черно. Друг специален екстериорен акцент е предната решетка с хоризонтална светлинна лента. Както при всички модели на Skoda RS, отзад има рефлектор, обхващащ цялата ширина на автомобила. Надписът Skoda и обозначението на модела на капака на багажника също са в черно, докато задната броня и страничните прагове са боядисани в цвета на купето.

Снимка: Skoda

Полирани накрайници на ауспуха от неръждаема стомана се виждат под задната броня. Новото лого на RS украсява капака на багажника и решетката на Skoda. Стандартните 20-инчови алуминиеви джанти Elias са с полирано черно покритие и са изключителни за RS. Спирачките са оразмерени така, че да отговарят на по-високата изходна мощност на автомобила, а 7-местната версия се предлага с 2-бутални апарати на предната ос.

Предните и задните спирачни дискове са вентилирани. Освен това апаратите са боядисани в червено, което подчертава спортната привлекателност на алуминиевите джанти. Новата Skoda Kodiaq RS се предлага с избор от 8 екстериорни покрития: един плътен цвят и общо седем метални лакови покрития, включително бронзово златен металик.

Снимка: Skoda

Интериор с избор от две спортни дизайнерски селекции и акустични странични прозорци

В интериора на новата Skoda Kodiaq RS се предлагат две дизайнерски селекции. Базовият вариант RS Lounge включва спортни седалки с интегрирани облегалки за глава и черна тапицерия Suedia от изкуствена кожа с червени контрастни шевове. И двете предни седалки са стандартно електрически регулируеми и имат функция за памет. Както по-голямата част от интериора, таванът е завършен в спортно черно.

Дизайнерската част на арматурното табло, вложките на вратите и централния подлакътник са покрити с черен Suedia. Опционалният вариант RS Suite включва спортни седалки с интегрирани облегалки за глава и черна перфорирана кожа/изкуствена кожа с червени контрастни шевове. Дизайнерската част на арматурното табло, вложките на вратите и централния подлакътник са покрити с черна изкуствена кожа.

Снимка: Skoda

Новата Skoda Kodiaq RS идва с многофункционален спортен волан с три спици с червени шевове и лого RS. Капаците на педалите от неръждаема стомана са включени като стандарт, а праговете на предните врати имат надпис Kodiaq. Ламинираното стъкло на акустичните странични прозорци отпред и отзад подобрява комфорта в автомобила чрез още по-добра шумоизолация.

Подобно на другите модели на Kodiaq, новият Kodiaq RS допълва своя 10-инчов виртуален кокпит със свободно стоящ 10-инчов мултимедиен екран като стандарт, показващ RS лого за добре дошли, когато водачът влезе в автомобила. Свободно стоящ 13-инчов информационно-развлекателен дисплей се предлага като опция като част от пакета Technology.

Снимка: Skoda

Матрични LED фарове, динамичен контрол на шасито и аудиосистема Canton като стандарт

Новата Skoda Kodiaq RS се предлага с всеобхватно стандартно оборудване, включващо матрични LED фарове с лъч с анимиран приветстващ ефект и функция за завой, както и LED задни светлини с анимирани индикатори, свързани с червена декоративна лента. Подобреният динамичен контрол на шасито DCC Plus, което разширява обхвата на характеристиките на амортисьорите, предлага 15 настройки, вариращи от комфортни до спортни, и непрекъснато регулира амортисьорите.

Изборът на режим на шофиране също е включен като стандарт. Той позволява на шофьорите да избират между режимите Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual и Snow, всеки със съответното електронно регулиране на амортисьорите. Предлага се също и режим Off-Road. Дългото междуосие осигурява просторен интериор, а стандартната аудиосистема Canton осигурява страхотно звуково изживяване в RS.

Снимка: Skoda

Новият бензинов двигател 2.0 TSI осигурява повече мощност от своя предшественик

Новият 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор 2.0 TSI в новия Kodiaq RS предлага мощност от 265 к.с., което е увеличение с 20 к.с. спрямо своя предшественик и максимален въртящ момент от 400 Нм. Двигателят отговаря на стандарта за емисии Евро 6 EB.

Разпределението на въртящия момент към четирите колела се управлява от 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител, включена като стандартно оборудване. Прогресивното кормилно управление също е стандартно и осигурява особено безопасно и пъргаво водене. Новият Kodiaq RS също включва динамично усилване на звука, подчертаващо емоционалния звук на двигателя. Новата Skoda Kodiaq RS ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,3 секунди, а максималната скорост е 231 км/ч.

Снимка: Skoda

"Изцяло новият Kodiaq RS разполага с нов, още по-динамичен двигател 2.0 TSI, сега с мощност от 265 к.с., като по този начин осигурява с 20 к.с. повече от своя предшественик. Освен това новият Kodiaq RS идва с задвижване на всички колела за възможно най-добро сцепление на всички повърхности. Вентилираните спирачни дискове на четирите колела и 2-буталните спирачни апарати на предния мост осигуряват необходимата спирачна сила", каза Йоханес Нефт, член на борда на Skoda Auto за техническо развитие.