Японската компания Mazda разкри днес стратегията си за подобряване на своето електрифицирано бъдеще, затвърждавайки ангажимента си да доставя страхотни за управление автомобили за клиенти по целия свят. На годишния брифинг на Mazda, проведен в Токио, президентът и главен изпълнителен директор Масахиро Моро и членовете на неговия ръководен екип обявиха три ключови компонента, които ще позволят на компанията да се справи гъвкаво с ерата на електрификацията чрез своите политики за управление до 2030 г.

Mazda ще подобри конкурентоспособността си чрез оптимизиране на инвестициите в батерии и други области, като намали очакваните инвестиции от 2 трилиона йени до около 1,5 трилиона йени чрез сътрудничество и партньорства. Чрез използване на съществуващи активи и формиране на силни партньорства, Mazda има за цел да поддържа качеството и да максимизира експертния опит, като същевременно намалява разходите в области като електрическа/електронна архитектура, хибридна система и управление на батерията и топлината. Това вече беше успешно демонстрирано чрез партньорството с Changan Automobile, както и с други технологични партньори като Toyota, Denso и BluE Nexus.

Снимка: Mazda

Mazda ще продължи да предоставя на клиентите правилните източници на задвижване, осигурявайки страхотно шофиране за години напред. Тази стратегия ще гарантира, че превозните средства на Mazda са оборудвани с най-подходящите опции за задвижване, независимо дали са двигатели с вътрешно горене, хибриди или електромобили с батерии, съобразени с различни среди на шофиране и нужди на клиентите.

Водена от бързото развитие на интелигентните технологии и все по-сложните продукти, Mazda ще развие своето базирано на модели развитие, за да подобри гъвкавостта, ефективността и скоростта. Чрез комбиниране на двигатели с вътрешно горене и технологии за електрификация, включително електромобили с батерии, Mazda се стреми да постигне значителна оперативна ефективност до 2030 г. Този подход ще разшири използването на разработка, базирана на модели, в цялата верига на доставки, осигурявайки по-ефективно развитие и производство.

Снимка: Mazda

"Тъй като автомобилната индустрия преминава през сеизмична промяна, която се случва веднъж на век, Mazda продължава да се развива, като актуализира нашата "радост от шофиране" за следващото поколение превозни средства. Всички ние в Mazda се ангажираме да постигнем правилния баланс между ефективно управление на бизнеса и развитие на устойчива технология, за да предоставим уникална стойност, независимо от мащаба на бизнеса", каза президентът Масахиро Моро, коментирайки общата стратегическа посока, която Mazda поема.

Масахиро Моро, президент и главен изпълнителен директор на Mazda

Снимка: Mazda

Тези стратегии са подкрепени от три ключови иновации - новият двигател Skyactiv-Z, електромобили с батерии и усъвършенствана производствена технология. Новият агрегат ще формира ядрото на гамата на Mazda в ерата на електрификацията. Двигателят Skyactiv-Z се базира на 2,5-литровия 4-цилиндров бензинов мотор, който отговаря на бъдещия стандарт за емисии "Евро 7", като същевременно постига висока икономия на гориво и доставя удоволствие при шофиране.

В комбинация с вътрешната хибридна система на Mazda, тя ще дебютира в следващото поколение Mazda CX-5 през 2027 г. Технологията Skyactiv-Z също така ще намали броя на двигателните единици и софтуера за управление, повишавайки ефективността на разработката и производството.

Бъдещата Mazda CX-5 с технология Skyactiv-Z

Снимка: Mazda

Вътрешно разработената платформа на Mazda за електромобили с батерии ще бъде много гъвкава - както по отношение на хардуера, така и на софтуера - позволявайки различни типове батерии и модели превозни средства. Собственият електромобил на компанията, определен за 2027 г., ще бъде произведен в Япония за глобално представяне, с батерийни клетки, разработени в сътрудничество с Panasonic Corporation.

Тази платформа е проектирана с оглед на бъдещите технологии, което гарантира, че Mazda остава в челните редици на иновациите за електромобили. След изцяло новата напълно електрическа Mazda 6e, нов електрически SUV ще бъде пуснат на пазара по време на втората фаза (2025-2027 г.) от пътната карта на Mazda за комерсиализация към 2030 г.

Снимка: Mazda

Съществуващата производствена линия със смесен поток на Mazda, подобрена от Monozukuri Innovation 2.0, също ще се използва за електромобили с батерии, намалявайки първоначалната капиталова инвестиция с 85% и времето за подготовка с 80% в сравнение с изграждането на нови заводи.

Въвеждането на "производствени мощности, които не пускат корени", използвайки автоматично управлявани превозни средства, ще подобри гъвкавостта в отговор на промените в типа превозно средство и производствения обем. Иновативният подход на Mazda към доставката на софтуер и технологията по въздуха значително ще намалят запасите във веригата за доставки. Тези иновации гарантират постоянния ангажимент на Mazda да предоставя на клиентите страхотни за шофиране автомобили в бъдеще.