Alfa Romeo Giulia навършва 10 години тази година, което я прави един от най-старите седани на пазара. За съжаление, спортният италиански седан е към края на жизнения си цикъл, а с неговото оттегляне ще изчезне и традиционната му каросерия.

Второто поколение, което се очаква през 2026 г., ще изостави класическата форма, тъй като Alfa Romeo решава да експериментира с нова визия. Причината? Намаляващото търсене на класически седани.

Какво ще замести седана?

Новият изпълнителен директор на Alfa Romeo, Санто Фичили, който ръководи и Maserati, разкри тази важна промяна в интервю за френското издание L'Argus. Той обясни, че новата Giulia ще получи "нов дизайн и нов тип каросерия", като намекна за SUV елементи:

"Платформата ѝ ще бъде същата като на Stelvio. Така че можете да си представите какъв автомобил ще предложим."

SUV, лифтбек или нещо между двете?

Логиката подсказва, че Giulia няма да се превърне в пълноценен SUV, тъй като Stelvio вече заема тази ниша. Двата модела биха влезли в пряка конкуренция, ако споделят един и същ формат.

По-вероятно е Giulia да приеме формата на лифтбек - подобно на Citroën C5 X, Peugeot 4008 и DS N°8. Очаква се моделът да има:

  • По-голям клиренс в сравнение със стандартен седан
  • Наклонена линия на покрива, която придава динамична визия, но намалява пространството за главите на пътниците отзад
  • По-ниска стойка от Stelvio, запазвайки усещането за спортен автомобил

Дизайн, който ще бъде "бомба"

Бившият изпълнителен директор на Alfa Romeo, Жан-Филип Импарато, вече възхити феновете, като заяви пред Motor1:

"Това, което създадохме, е бомба. Нямаше как да финализираме дизайна на този автомобил, без да сме напълно влюбени в него. И сега сме!"

Giulia ще се откаже от скъпата Giorgio платформа, използвана в сегашното поколение, и ще премине към Stellantis STLA Large. Това ще доведе до:

  • По-дълго купе - настоящата Giulia е 4660 мм, докато новата ще бъде между 4764 и 5126 мм
  • По-голяма широчина - от 1873 мм до между 1897 и 2030 мм
  • По-дълго междуосие, което може да реши проблема с тясното задно пространство при сегашния модел

Изцяло електрическа или с бензинови опции?

За разлика от сегашната Giulia, която се предлага само с бензинови двигатели, новото поколение ще бъде изградена върху "BEV-native" платформа.

Въпреки това, според Санто Фичили, Stelvio ще запази двигатели с вътрешно горене.

Очаква се топ версията Quadrifoglio да загуби свързания с Ferrari 2.9-литров V6, но надеждите за шестцилиндров агрегат остават. Stellantis вече използва 3.0-литровия редови шестак "Hurricane" с до 550 к.с. в Dodge Charger Sixpack, което го прави потенциален кандидат за бъдещата спортна Giulia.