Нова хиперкола с атмосферен двигател V12 развива над 1000 конски сили
Суперспортният автомобил NILU от Саша Селипанов е със задно предаване, ръчна скоростна кутия и тежи само 1200 кг
Младата компания Nilu27, основана от известния автомобилен дизайнер Саша Селипанов и съпругата му Инна Селипанова, напълно разкри дизайна на своя дебютен суперавтомобил. Името му е NILU и е предназначен за състезателната писта, но ще има и шосейна версия. Премиерата на суперколата NILU е насрочена за 15 август, когато тя ще бъде показана на публиката на живо като част от "Седмицата на автомобила в Монтерей" в Калифорния, САЩ.
Вижте в детайли хиперколата NILU >> >> >>
Саша Селипанов е един от най-известните автомобилни дизайнери в света. Александр Селипанов, както е цялото му име, е роден в Тбилиси през 1983 година. След като завършва гимназия в Москва, през 2005 г. заминава да учи автомобилен дизайн в Калифорния, където завършва ArtCenter College of Design. Кариерата на Саша Селипанов започва в Потсдам, Германия, в офиса на Volkswagen Group, на която дизайнерът е верен повече от 10 години. Развитието му преминава през компаниите Lamborghini, Bugatti, Genesis, Koenigsegg и в крайна сметка го отвежда до собствен бизнес.
Миналата година Саша и съпругата му Ина отвориха дизайнерското студио Hardline27 с офиси в Лос Анджелис и Берлин, а Nilu27 е съвместната им автомобилна компания, основана тази година. Числото 27 в името на дизайнерското студио и автомобилната компания се отнася до стартовия номер, използван от много легендарни пилоти от Формула 1, включително Жил Вилньов, Жан Алези, Найджъл Мансел, Аертон Сена и Ален Прост. От своя страна името NILU се формира чрез сливане на имената на дъщерите на Селипанови - Ника и Лусия. Дебютният суперавтомобил на Саша Селипанов се нарича просто NILU, няма отделно име или индекс.
NILU изглежда наистина впечатляващо. Ясно е, че Саша има голям опит в работата със суперколи, докато NILU не е съчетание от познати форми, има много оригинален образ и много интересни детайли. NILU може да се сравни с големите мотоциклети - шасито, двигателят и част от силовата рама са открити. Няма фарове, тъй като NILU не е предназначен за обща употреба, но аеродинамичната задница е много лаконична, без елементи, излизащи извън размерите на каросерията. NILU се позиционира като предизвикателство за съвременната автомобилна индустрия с доминацията на електрониката и всички видове интелигентни асистенти за водача.
NILU трябва да върне изгубената връзка на водача с колата и да му позволи да се наслаждава на динамиката без ограничения. Аналоговата естетика се вижда особено добре в кабината на NILU, в която няма екрани, освен един малък в огледалото за обратно виждане. На волана няма нито един бутон. Също така няма селектори за режими на шофиране, тъй като NILU първоначално ще бъде конфигуриран по оптимален начин. Междувременно няколкото превключвателя на горната конзола изглеждат зашеметяващо, подчертавайки вниманието на Саша Селипанов към малките детайли.
Отделен шедьовър е арматурното табло на NILU. То се състои от две симетрични секции и четири големи кръгли циферблати в ажурни метални рамки. Най-външните циферблати са скоростомерът и оборотомерът, разположени съответно отляво и отдясно на волана, напомнящи за състезателните коли на Льо Ман от 60-те години на миналия век. Ключът за запалване е разположен под платформата на лоста на ръчната скоростна кутия с отворени прорези, задната предавка има сгъваема предпазна ключалка, която предпазва водача от грешки. Седалките в NILU са фиксирани, а педалите, воланът и външните огледала за обратно виждане имат механични настройки, без електрически задвижвания.
NILU е базиран на монокок от въглеродни влакна, с тръбни алуминиеви подрамки, закрепени към него отпред и отзад, към които са прикрепени силовото предаване и окачването. Саша умишлено е изоставил модерните композитни подрамки, като при Lamborghini Revuelto, защото класическите тръбни изглеждат по-добре, осигуряват по-добро разсейване на топлината и по-добър достъп до компоненти и възли по време на поддръжка. NILU е с пружинно окачване с двойни носачи навсякъде. Кованите колела с централна гайка са произведени от италианската компания AppTech, но дизайнът им е разработен от Nilu27. Мощните карбоново-керамични спирачки се доставят от Brembo. Гумите са Michelin Pilot Sport Cup 2 R с размери 265/35 R20 отпред и 325/30 R21 отзад. Чистото тегло на суперавтомобила е 1200 кг.
За задвижването на NILU е разработен 6,5-литровият V-образен 12-цилиндров бензинов двигател с атмосферно пълнене за от новозеландската компания Hartley Engines. Той е с къс ход на буталата, високооборотен, с 80-градусов ъгъл на наклон и индивидуална дроселна клапа за всеки цилиндър. Изпускателна система Inconel е умишлено повдигната нагоре за по-добро охлаждане и за възхищение. Максималната мощност на двигателя ще надхвърли 1000 к.с. Трансмисията е 7-степенна механична на италианската фирма CIMA, а цялата мощност се предава към задните колела. NILU ускорява от 0 до 100 км/ч за 3 секунди, а максималната скорост е 400 км/ч.
Nilu27 ще пусне само 15 екземпляра от своя дебютен суперавтомобил и те ще бъдат сглобени ръчно в завода на Aria Group в Ървайн, Калифорния. Началната дата на производство и цената на NILU все още не са обявени, но вече е обещана и шосейна версия на модела, която ще бъде произведена в тираж от 54 екземпляра.