Германската писта "Нюрбургринг-Нордшлайфе" е златният стандарт за развитие на спортни автомобили. Сега новият Mustang GTD влиза в историята като първият автомобил от американска марка, който преминава обиколката за под 7 минути. Зад волана на Mustang GTD беше пилотът на Multimatic Motorsports - Дирк Мюлер, който премина трасето, известно като "Зеления ад", за впечатляващите 6:57.685 минути.

Вижте кадри от рекордната обиколка на пистата "Нюрбургринг"  >>  >>  >>

Този резултат е официално сертифициран и класира Mustang GTD като петия най-бърз сериен спортен автомобил в историята на пистата "Нюрбургринг". Също така, новият Mustang GTD стана едва шестият сериен автомобил, който успя да премине бариерата от 7 минути. Този забележителен резултат изпълнява целта, поставена от главния изпълнителен директор на Ford - Джим Фарли, по време на дебюта на Mustang GTD през август 2023 г.

Снимка: Ford

"Екипът зад Mustang GTD използва всичко, което сме научили от десетилетия опит на пистата, и създаде Mustang, който може да се състезава с най-добрите суперспортни автомобили в света", заяви Джим Фарли, президент и главен изпълнителен директор на Ford. "Горди сме, че сме първият американски производител с автомобил, който преминава "Нюрбургринг" за под 7 минути, но не сме доволни. Знаем, че с Mustang GTD можем да подобрим времето още повече. Ще се върнем", допълни Джим Фарли.

Успехът на Mustang GTD на пистата "Нюрбургринг" е резултат от усилията на малък, но изключително отдаден екип от инженери и дизайнери. В продължение на две години те неуморно работят, за да трансформират състезателния Mustang GT3 в първия по рода си суперавтомобил Mustang. Процесът на разработка и драматичната подготовка за обиколката с време се проследяват във филма The Road To The Ring (Пътят към Ринга) - 13-минутен документален филм, който разкрива предизвикателствата, емоциите и вълнението около създаването на Mustang GTD.

Филмът вече е достъпен на Ford.com, YouTube, Facebook и други социални платформи. Документалният филм предлага поглед зад кулисите на тестването на Mustang GTD - от емблематични американски писти като "Себринг" до развойни сесии на "Нюрбургринг". Във филма участват Джим Фарли (президент и главен изпълнителен директор на Ford), Дирк Мюлер (пилот на Multimatic Motorsports), Лари Холт (главен технически директор на Multimatic), Грег Гудол (главен инженер на програмата Mustang GTD) и Антъни Колард (мениджър на дизайнерския екип на Mustang GTD), както и други членове на екипите на Ford и Multimatic.

Снимка: Ford

Новият Mustang GTD представлява върха на производителността на Mustang и се възползва от уроците, извлечени от програмата Mustang GT3 на Ford Performance Motorsports и Multimatic Motorsports, особено по отношение на аеродинамиката и настройките за писти като "Нюрбургринг". За разлика от състезателния Mustang GT3, Mustang GTD не е ограничен от правилата и разпоредбите на състезанията, които забраняват използването на голяма част от технологиите, необходими за постигане на обиколка под 7 минути на Нюрбургринг.

Снимка: Ford

Това включва карбоново-керамични спирачки, активна аеродинамика, механичен компресор и полуактивно окачване. Карбоновото купе е добре познато от състезанията GT3, а Mustang GTD, който постигна обиколка под 7 минути на "Нюрбургринг" е изцяло сериен модел. Единствените допълнения към автомобила, изисквани от правилата на "Нюрбургринг" са състезателно оборудване за безопасност, което включва състезателна седалка с 5-точков предпазен колан и ролбар.