Mazda връща роторния двигател в новия plug-in хибрид
Компактният модел MX-30 e-Skyactiv R-EV ще изминава на ток до 85 км и има общ автономен пробег от 680 км
Японската компания Mazda започна масовото производство на новия модел Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV за европейския пазар в своя завод в Хирошима. Новият MX-30 e-Skyactiv R-EV е първият автомобил на Mazda с роторен двигател от 11 години, откакто производството на Mazda RX-8 беше преустановено през юни 2012 г. До момента Mazda е произвела почти 2 милиона автомобила с роторен двигател.
Вижте как изглежда Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV >> >> >>
Новата Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV е уникален plug-in хибриден електрически автомобил (PHEV), който дава нов смисъл на технологията с роторен двигател на Mazda. Този компактен и лек двигател с вътрешно горене задвижва генератор, който или зарежда батерията, или осигурява допълнителна мощност, ако е необходимо. Благодарение на това, автомобилът винаги се задвижва от електрическия мотор.
Необичайната комбинация на задвижване се състои от 830-кубиков роторен двигател с мощност 75 к.с. при 4700 об/мин и електромотор със 125 кВт или 170 к.с., задвижващ предните колела на Mazda MX-30 R-EV. Двигателят с вътрешно горене захранва електромотора с ток посредством генератор и по време на движение зарежда литиево-йонна батерията с капацитет от 17,8 кВтч. Новият модел ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,1 секунди, а максималната скорост е ограничена на 140 км/ч.
Изцяло електрическият пробег на новата Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV от 85 км е достатъчен за повечето ежедневни нужди при шофиране. Роторният двигател 8C разширява обхвата на шофиране, като е комплектован заедно с генератора в моторния отсек. Тази компактна plug-in хибридна система е съчетана с батерията и с 50-литров резервоар за бензин, за да създаде уникално задвижване с конкурентен общ пробег от над 680 км по цикъла WLTP.
Новият зареждащ се хибрид Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV е идеалното превозно средство за хора, които биха искали да шофират на електричество през по-голямата част от времето и да пътуват на по-дълги разстояния без да се тревожат за оставащия пробег. Предимството на дълъг път е зареждането на резервоара с бензин, което става толкова бързо, колкото и при конвенционалните двигатели с вътрешно горене.
Новата Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV предлага функции като съвместимост както с нормално двуфазно или трифазно зареждане с променлив ток, така и бързо зареждане с постоянен ток. Зареждането на батерията става или със зареждане с променлив ток с мощност 11 кВт, или с постоянен ток на станция за бързо зареждане. При заредена батерия разходът на Mazda MX-30 R-EV е един литър бензин и 17,5 кВтч на 100 км. За различните ситуации на шофиране има три режима на задвижване - Normal, EV и Charge.
Най-напред ще се появи специално издание на новата Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, което ще носи името Edition R и ще бъде налично, когато моделът влезе в продажба. Дизайнът на Edition R използва като ексклузивен външен цвят от тъмночервен металик Maroon за акцент около покрива, който пресъздава цветът на първия пътнически автомобил на компанията Mazda R360 Coupe. Останалата част от купето и интериорът са решени в черно. Специалното издание Edition R включва уникални дизайнерски елементи, като емблема във формата на ротор в стелките и щампа върху подглавниците на седалките.