Японската компания Mazda обяви, че общият обем на производство на превозни средства с роторни двигатели Mazda е надхвърлил два милиона бройки. Роторният двигател е технология с уникална структура, която използва въртеливо движение на триъгълни ротори за генериране на енергия. Първият автомобил на Mazda, оборудван с роторен двигател, е Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S), представен през 1967 г.

Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S) от 1967 г.

Снимка: Mazda

Оттам нататък Mazda продължи да усъвършенства работата на своите роторни двигатели, подобрявайки мощността, икономията на гориво и издръжливостта, като запази позицията си на единственият производител на автомобили, произвеждащ масово роторни двигатели в продължение на много години.

През декември 1991 г. Mazda пуска на пазара третото поколение на Mazda RX-7

Снимка: Mazda

През юни тази година Mazda възобнови производството на автомобили с роторен двигател за първи път от 11 години, след като приключи производството на Mazda RX-8 през 2012 г. През следващите дни компанията ще започне да продава дванадесетия си автомобил с роторен двигател - Mazda MX-30 e- Skyactiv R-EV. Продажбите в Европа ще започнат през есента на 2023 г. в зависимост от пазара.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Снимка: Mazda

"Роторният двигател е специална част от историята на Mazda и представлява нашия непрекъснат предизвикателен дух. Роторният двигател е много обичан от клиенти по целия свят и ние сме развълнувани да възобновим производството и да го видим как се завръща. Ще продължим да предлагаме атрактивни превозни средства, които предоставят на нашите клиенти вълнуващо шофиране дори в ерата на електрификацията", заяви Такеши Мукай, старши изпълнителен директор на Mazda, по повод на достигането на общо 2 милиона произведени единици.

Роторният двигател използва въртеливо движение на триъгълни ротори за генериране на енергия

Снимка: Mazda

Mazda ще продължи да преследва "Радостта от шофирането" в рамките на основната си ценност "Насочено към човека" и ще се стреми да достави "Радостта от живота" чрез създаване на вълнуващи изживявания в ежедневието на клиентите.