Maserati GranCabrio Folgore сваля шапка за 14 секунди
Първият електрически кабриолет на марката спринтира от място до 100 км/ч за 2,8 секунди, развива 290 км/ч и изминава до 447 км на ток
Второто поколение на купето Maserati GranTurismo дебютира преди повече от година в три версии. Премиерата на кабриолета Maserati GranCabrio беше разделена на няколко етапа. Най-напред през февруари беше представено бензиновото Maserati GranCabrio Trofeo, задвижвано с 3,0-литров V6-цилиндров битурбо бензинов двигател с мощност 550 к.с. Сега дойде ред на електрическата версия GranCabrio Folgore.
Вижте как изглежда новото Maserati GranCabrio Folgore >> >> >>
Външно електрическият кабриолет е почти напълно идентичен с бензиновия си роднина. Основните разлики на версията Folgore са различната предна броня с по-малки въздухозаборници, ревизирана радиаторна решетка и липса на изпускателни тръби. За Maserati GranCabrio беше решено да се запази приемственост с дизайна на предишното поколение, високо оценено от клиентите и класическите пропорции на автомобилите на марката бяха запазени.
Актуалните детайли са вертикалните фарове и предната решетка, която включва емблематичното лого с Тризъбеца в 3D. Отзад обаче има задни светлини, лансирани от GranTurismo с изцяло LED технология. По поръчка се предлагат джанти с диаметър 20 инча отпред и 21 инча отзад, и гуми с намалено съпротивление при търкаляне по избор. Сгъваемият платнен покрив е оборудван с електрическо задвижване и се отваря за 14 секунди, но се затваря за 16 секунди. Процесът на трансформация може да се случи при скорост на движение до 50 км/ч.
Предлагат се пет цвята за мекия покрив, от които клиентите могат да избират - черен, син, сив, бежов и червен. По желание може да се поръча специален дефлектор за намаляване на турбуленцията на въздуха в кабината, който е монтиран отгоре на задния ред седалки. Без тази добавка GranCabrio може да побере четирима възрастни пътници. Седалките са спортни с интегрирани подглавници и отразяват темата на арматурното табло, дори в облегалката.
Седалките предлагат 18 опции за регулиране, управлявани чрез бутони, разположени от долната страна на седалките, а някои функции могат да се управляват от дисплея Comfort. В оборудването на новия електрически кабриолет са включени предни седалки с подгряване на областта на врата, което е с три степени на интензивност. За тапицерията се предлага изкуствена кожа Econyl, създадена с помощта на рециклиран линолеум и риболовни мрежи.
Технически кабриолетът GranCabrio Folgore е напълно идентичен с купето, като технологията му е разработена с решения, извлечени от Formula E. В техническата архитектура са използвани широко леки материали, като алуминий и магнезий, заедно с високопроизводителна стомана. Има 800-волтова електрическа система и три електромотора - един на предната ос и два на задната ос. Комбинираната им пикова мощност е 818 к.с. в режим MaxBoost. При стандартна работа са налични 751 к.с. Системният въртящ момент е 1350 Нм.
С това мощно задвижване, кабриолетът спринтира от място до 100 км/ч за 2,8 секунди и достига максимална скорост от 290 км/ч. Вълнуващото изживяване се допълва от завладяващата 3D аудиосистема Sonus Faber, която възпроизвежда типичния звук на Maserati V8. В електрическата версия Folgore новото Maserati GranCabrio има четири различни режима на движение: Max Range, GT, Sport и Corsa.
Батерията е с брутен капацитет 92,5 кВтч, от които използваеми са 83 кВтч и осигурява пробег от 419 до 447 км в цикъла WLTP в зависимост от режимите на шофиране. Максималната мощност на зареждане с прав ток DC е 270 кВт и в този режим възстановяването на пробег от 100 км ще отнеме само 5 минути. Зареждането на батерията от 20 до 80% ще продължи около 18 минути. В Европа електрическият кабриолет Maserati GranCabrio Folgore ще струва поне 211 000 евро. Доставките на кабриолета са планирани за края на тази година.