Малкото е хубаво - новата мода при автомобилите
Новите данъци върху въглеродния двуокис принуждават много търговци да заложат на малките коли.
Понякога молитвите помагат. В американския град Сан Франциско 200 души са се молили за по-ниски цени на бензина на една бензиностанция. Те са били част от религиозно движение, пише вестник „Ханделсблат".
По цял свят цените на бензина достигнаха високи нива, горивото в Германия поскъпна рекордно. Това принуди автомобилната индустрия да бъде по-агресивна на важните пазари.
И в Европа продажбите на автомобили на нови автомобили са спаднали. Най-важният пазар, германския, преживява тежка година. Най-силният пазар след краха през май и юни е отбелязал ръст от 1%, заяви президентът на Съюза за автомобили ВДА Матиас Висман в Германия. Съюзът потвърди прогнозата си за продажби на 3,2 милиона нови автомобили през цялата година в Германия. Това е около 50 хиляди повече от 2007 година.
Високите цени на бензина направиха европейците по-предпазливи при покупка на новите автомобили. През петте месеца на 2008 година броят на одобрените сделки за продажби в Европа е спаднал с 0,7% на 6 919 190. Един от малките пазарни сигменти в бранша, който расте, са малките автомобили. Все повече търговци се решават да заложат на модела „Малкото е красиво".
Това се отнася за фирмите в Белгия и в Испания, които взимат тези решения заради новите данъци върху въглеродния двуокис и за търговците във Франция, които търсят начин да ограничат тенденцията за колите, които харчат много.
В Германия малките коли стават все по-популярни. В САЩ тази мода също се налага - все повече американци предпочитат малки икономични возила.