Концепцията Audi Q6 e-tron offroad изкачва наклон до 100%
Емблематичният електрически прототип е готов да проправя нови пътеки и демонстрира потенциала на платформата PPE
По време на Световната купа по ски алпийски дисциплини в Кицбюел, Австрия, компанията Audi разкри електрическия прототип, наречен Q6 e-tron offroad Concept. Концепцията на базата на Audi Q6 e-tron разполага с два електрически мотора с комбинирана изходна мощност от 380 кВт и може да изкачва наклони до 100%, което се равнява на ъгъл на проходимост от 45 градуса, благодарение на новите си редукторни мостове. Прототипът Audi Q6 e-tron offroad представлява потенциално превозно средство в прогресивния офроуд сегмент. Увеличението на просвета със 160 мм и по-широката следа с 250 мм допринасят за ефектния му вид.
Вижте прототипа Audi Q6 e-tron offroad >> >> >>
"Концепцията Audi Q6 e-tron offroad е нова интерпретация на Quattro. Моделът показва потенциала, който нашата платформа PPT за всички електрически превозни средства има днес. Този офроудър е готов да проправя нови пътеки. Очакваме с нетърпение да видим реакциите на нашите клиенти към този емоционален електрически автомобил", каза ентусиазирано Гернот Дьолнер, главен изпълнителен директор на Audi, след първото тестово шофиране на модела.
Докато конвенционалните редукторни мостове позволяват увеличаване на въртящия момент на колелата с около 20 до 30%, новият дизайн на Audi Q6 e-tron offroad увеличава въртящия момент на колелата с 50%. Това понижава максималната скорост на автомобила до 175 км/ч, което е напълно достатъчно за офроудър, но му позволява да изкачва наклони до 45 градуса.
Иновациите винаги започват със задаване на правилния въпрос. За прототипа Audi Q6 e-tron offroad това е въпросът: "Как можем да създадем силно емоционално електрическо превозно средство?". Автомобилът, породен от този въпрос, може да се похвали с четири редуктора, които са разработени от нулата и са интегрирани в модулите на главините на колелата на предния и задния мост.
Това е наложило частични промени във връзките на окачването. Редукторните мостове увеличават комбинирания въртящ момент на всички колела при 10-секунден пик до 13 400 Нм, което е общо увеличение от 4400 Нм. Това е начинът да изпитате нагледно мотото на Audi "Напредък чрез техника", както на пътя, така и извън него.
Като основа за концептуалния автомобил служи новото Audi Q6 e-tron, което е първият сериен модел, изграден върху Premium Platform Electric (PPE). Това е новата референтна точка за Audi с електрическо задвижване. Моделът Audi Q6 не само се отличава с впечатляващо шофиране и производителност на зареждане, но също така поставя стандарти в обхвата и ефективността. Прототипът Audi Q6 e-tron offroad може да бъде видян в действие на 1 февруари 2025 г. на ледената надпревара FAT Ice Race.