Jaguar разкри новата си дизайнерска посока в понеделник вечер с представянето на изцяло електрическия концептуален автомобил Type 00.

Автомобилът, чието име се произнася "Type Zero Zero", се отличава с минималистичен, но донякъде претенциозен дизайн. Той има правоъгълна форма със стилни светлини и големи колела - забележителна визуална промяна спрямо настоящите спортни автомобили и SUV модели на марката.

Вижте как изглежда Jaguar Type 00 Concept >> >> >>

Производителите на автомобили често използват концептуални превозни средства, за да измерят интереса на клиентите към даден дизайн или да покажат бъдещата посока на марката. Тези автомобили не са предназначени за продажба на потребителите.

Очаква се Jaguar да пусне няколко нови електрически автомобила през следващите години, включително четириврат GT модел, който ще бъде представен догодина и ще наподобява концептуалния автомобил.

Jaguar прогнозира, че новото електрическо превозно средство ще има пробег до 688 км с едно зареждане и ще може да изминава до 320 км с бързо зареждане за 15 минути.

Новата идентичност на марката

Концептуалният автомобил беше представен само няколко седмици след като Jaguar пусна артистично провокативно видео за дебюта на своята нова идентичност под мотото "Copy Nothing".

Видеото включваше модели, облечени в ярки дрехи, разположени в пейзаж с живи цветове. Тридесетсекундният клип беше придружен от нови лога и шрифтове за марката, която е част от Tata Motors.

Ребрандирането и видеото предизвикаха бурна реакция в социалните мрежи. Критиците варираха от коментари за избора на шрифт и премахването на емблематичното лого с ягуара, използвано от 50-те години, до обвинения в "политическа коректност" и изоставяне на наследството на марката.

Критиката включваше и липсата на автомобил в самото видео. Компанията защити усилията си, заявявайки, че "преосмислянето на марката Jaguar е смела и креативна трансформация, която предизвика очаквано внимание и дебати."

Рекламната кампания дойде след като Jaguar спря всички нови продажби на автомобили в Обединеното кралство в началото на ноември, докато се подготвя да се трансформира в компания, която произвежда само електромобили до 2026 г. Това е част от по-широка индустриална промяна, която създава значителни предизвикателства за автомобилните производители.

През последните години много автомобилни компании обявиха планове да продават само електромобили, но мнозина отстъпиха поради по-бавния от очакваното прием на тези превозни средства.

"Трябва да преутвърдим нашата марка на напълно различна ценова позиция и затова трябва да действаме по различен начин. Искахме да се отдалечим от традиционните автомобилни стереотипи," заяви генералният директор на Jaguar Роудън Глоувър в интервю за Financial Times миналия месец.

Глоувър също осъди "нивото на омраза и нетолерантност", изразено от някои хора, коментирали маркетинговото видео.