128 |
1
IKEA започва да доставя стоки с безпилотни камиони
Пилотният проект работи от 8 август и обхваща 470 км движение без човешка намеса.
Докато хората разпалено обсъждат перспективите за въвеждане на автономни таксита за превоз на пътници, транспортната индустрия работи усилено за разработване на средства за автоматизиране на товарните превози. Една от компаниите в този бранш, Kodiak Robotics, съобщи тази седмица за успеха на експеримент за преместване на товари за IKEA в Тексас по маршрут от почти 470 км. без човешка намеса.
Според съобщението за пресата самият експеримент е започнал на 8 август тази година. Оттогава автономните камиони, които за застраховка все пак имат шофьор зад волана, изминават всеки ден около 470 км. между Бейтаун и Фриско, като превозват стоки за веригата IKEA. Според информацията, функцията на шофьора се ограничава до това да вземе полуремаркето със стоките сутринта и да го придружи зад волана на камиона до местоназначението му, което се достига до вечерта на същия ден. В рамките на пилотния проект ИКЕА и Кодиак Роботикс ще работят заедно в продължение на три месеца и ако се представят добре, ще бъде сключен многогодишен договор за обслужване на съответните магазини.
Това не е първият подобен експеримент по обществените пътища в САЩ. На първо място, самата Kodiak Robotics е стартирала търговски безпилотен транспорт по четири маршрута, първият от които е овладян още в средата на 2019 година. Второ, Waymo, която е част от холдинга Alphabet, заедно с Google, също експериментира с превоз на товари на дълги разстояния по обществените пътища в САЩ. Според проучванията автоматично управляваните дизелови превозвачи изразходват средно 10% по-малко гориво от подобни превозни средства, управлявани от шофьори.
Според съобщението за пресата самият експеримент е започнал на 8 август тази година. Оттогава автономните камиони, които за застраховка все пак имат шофьор зад волана, изминават всеки ден около 470 км. между Бейтаун и Фриско, като превозват стоки за веригата IKEA. Според информацията, функцията на шофьора се ограничава до това да вземе полуремаркето със стоките сутринта и да го придружи зад волана на камиона до местоназначението му, което се достига до вечерта на същия ден. В рамките на пилотния проект ИКЕА и Кодиак Роботикс ще работят заедно в продължение на три месеца и ако се представят добре, ще бъде сключен многогодишен договор за обслужване на съответните магазини.
Това не е първият подобен експеримент по обществените пътища в САЩ. На първо място, самата Kodiak Robotics е стартирала търговски безпилотен транспорт по четири маршрута, първият от които е овладян още в средата на 2019 година. Второ, Waymo, която е част от холдинга Alphabet, заедно с Google, също експериментира с превоз на товари на дълги разстояния по обществените пътища в САЩ. Според проучванията автоматично управляваните дизелови превозвачи изразходват средно 10% по-малко гориво от подобни превозни средства, управлявани от шофьори.