Спортната версия N на сегашното седмо поколение на седана Hyundai Elantra се появи през 2021 г. и беше обновена през 2023 г. На свой ред състезателният модел Elantra N TCR успешно се надпреварва в Световния шампионат на международната състезателна серия за туристически автомобили TCR, който замени WTCR през 2023 г. Състезателният седан Elantra N TCR спечели сезон 2022 като част от италианския отбор BRC Hyundai N Squadra Corse. Отборът завърши сезон 2023 на трето място, а сезон 2024 току-що завърши на второ място.

Вижте шосейната версия на Hyundai Elantra N TCR Edition  >>  >>  >>

За да отпразнува успешното представяне на състезателния Hyundai Elantra N TCR в шампионата за туристически автомобили, Hyundai направи шосейна версия на Elantra N TCR Edition със същото име. Шосейната версия на Elantra N TCR Edition е насочена към феновете на надпреварите с туристически автомобили, които биха искали да имат кола, която е възможно най-близка до състезателната.

Снимка: Hyundai

Вместо стандартното фиксирано ниско крило на капака на багажника, Elantra N TCR Edition получи високо окачено на две подпори крило, като ъгълът на атака може да се регулира. Освен това изданието Elantra N TCR включва леки 19-инчови ковани джанти, вдъхновени от състезателни автомобили и мощни дискови спирачки N Performance с 4-бутални апарати като стандарт. В интериора на Hyundai Elantra TCR Edition има волан от Alcantara с централен маркер на 12 часа, сини предпазни колани вместо стандартните черни и разпръснати надписи TCR Edition.

Снимка: Hyundai

За задвижването е използван стандартен 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател 2.0 T-GDI, който произвежда максимална мощност от 280 к.с. при 5500-6000 об/мин и 392 Нм при 2100-4700 об/мин. С натискане на червения бутон NGS (N Green Shift) на волана максималната мощност се увеличава до 290 к.с. за 20 секунди. Двигателят е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия DCT с два съединителя, но се предлага и 6-степенна механична. Задвижването е на предните колела, като между тях е монтиран електронно управляван самоблокиращ диференциал. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 5,3 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.

Снимка: Hyundai

На вътрешния пазар Hyundai Elantra N TCR Edition ще бъде наличен за покупка през декември, като цената все още не е обявена, но със сигурност ще бъде по-висока от цената на стандартния спортен седан Hyundai Avante N, който в момента струва в Южна Корея от 36 600 000 вона (48 553 лева по текущия обменен курс). Глобалният модел Hyundai Elantra N TCR Edition ще бъде пуснат в продажба през 2025 г.