Първото поколение на Hyundai KONA се превърна в бестселър на южнокорейската компания и затвърди нейните позиции на производител, който предлага един и същ модел с разнообразно задвижване. Компактният кросоувър се предлагаше с няколко варианта на бензинови двигатели, като хибрид и като изцяло електрическа версия. През миналата година Hyundai показа второто поколение на KONA, което изпъква с футуристичен дизайн, който няма нищо общо с предшественика си, а оформлението на интериора е модерно, стилно и технологично.

Вижте как изглежда новият Hyundai KONA Hybrid  >>  >>  >>

Новият кросоувър Hyundai KONA се предлага с два варианта на бензинов двигател - 1.0 T-GDI и 1.6 T-GDI, има и версия пълен хибрид 1.6 GDi HEV, както и две изцяло електрически версии на KONA Electric с батерии с капацитет от 48,4 кВтч и 65,4 кВтч. Благодарение на тази богата гама от задвижване, както и на сравнително достъпната цена, новият Hyundai KONA се превръща в едно от най-атрактивните предложения на българския пазар.

Снимка: Hyundai

Новият Hyundai Kona е пораснал на размери, но все още подходящ за града. Новият модел е по-голям и вече достига дължина 4,35 метра, което е с почти 15 см повече от предишното поколение. На ширина новата KONA е пораснала с 25 мм и вече достига 1,83 метра. Височината е 1,59 метра, а междуосието е нараснало с 6 см в сравнение с предшественика до 2,66 метра, за да осигури максимално пространство за пътниците.

На външен вид новият Hyundai KONA е променен драстично, като сега изглежда много по-футуристично и дори наподобява на космически кораб. Външният дизайн на новия модел се отличава с по-дързък стил, който създава динамично присъствие на пътя и индивидуална идентичност на модела. Отпред изпъква хоризонталната линия на дневните LED светлини, която минава през цялата предна част. Основните фарове са изведени в двата края на каросерията и са интегрирани в предните калници.

Снимка: Hyundai

Има няколко линии, които преминават през силуета на профила, като се откроява своеобразно изписаната буква Z върху вратите. Арките на колелата са изпъкнали и мускулести, покрити с черни защитни панели, които покриват 18-инчовите алуминиеви джанти във високите версии.

В задната част отново изпъква една хоризонтална светлинна линия, която минава по цялата ширина и дори завършва в профила на модела. Основните светлини тук също са поставени в двата края, а между тях има голямо лого на Hyundai, както и надпис KONA с голям размер.

Снимка: Hyundai

Промените отвън наистина са радикални, интериорът на новия Hyundai KONA е истинска революция, особено на технологично ниво. В новия кокпит за водача е интегриран двойният извит екран с 12,3-инчово дигитално инструментално табло и 12,3-инчов сензорен екран на мултимедийната система.

Екраните изглеждат отлично и са интуитивни за управление, без забавяне или разсейване. Забележително е, че климатичната система е независима от мултимедийния модул, контролиран изцяло с физически бутони. На централната конзола има няколко бутона, като всички те са интуитивни и с лесен достъп. По-надолу са изведени входовете за USB Type-C и поставка за безжично зареждане на смартфони.

Снимка: Hyundai

Има и бутони за отопление на волана и седалките, управление на външните камери и звукови сигнали от сензорите за паркиране. От въртящия се бутон в средата могат да се превключват режимите на шофиране. Селекторът на автоматичната скоростна кутия е преместен на кормилната колона и между двете седалки вече има сгъваеми поставки за чаши.

Повечето от материалите, от които е изработено таблото са с хоризонтален дизайн и са от качествена пластмасова, така че не само изглеждат добре, но и създават много приятно усещане при допир, тъй като няма груби повърхности или остри ръбове.

Снимка: Hyundai

Вътрешното пространство в новия Hyundai KONA е нараснало, за да предложи по-голям пътнически салон и увеличено багажно пространство. Предните седалки вече предлагат позиция с множество ръчни или електрически настройки, така че зад волана да могат да седнат удобно хора с всякакъв ръст и телосложение.

Освен това има и настройки на волана, така че независимо от ръста на водача, той може лесно да намери удобната позиция за шофиране. Има и множество отделения за съхранение на вещи, повечето от които с прилични размери. Достъпът до задните седалки е много лесен, с голямо вертикално разстояние, което улеснява качването и слизането, както и поставянето на деца в техните детски столчета.

Снимка: Hyundai

Зад водача с ръст 1,80 метра има достатъчно място за коленете и краката на пътниците отзад. На задните седалки могат да пътуват комфортно двама възрастни човека с ръст до 1,90 метра. За трима пътници вече няма да е особено удобно, тъй като тунелът на трансмисията пречи по средата.

На задните седалки има централен подлакътник с поставки за чаши или бутилки, задни вентилационни отвори, USB входове и джобове в облегалките на предните седалки. Панорамният стъклен покрив създава допълнително усещане за простор. Багажникът на KONA вече е с увеличен обем от 466 литра. Товарният капацитет нараства при сгъване на задните облегалки до 1300 литра. Под пода, който може да се постави на две височини, има практично двойно дъно за по-малки вещи.

Снимка: Hyundai

Най-напред тествам новия Hyundai KONA във версията пълен хибрид, тоест който не се зарежда в контакта. За потребителите, които шофират основна в града, този модел е най-препоръчителният вариант за експлоатация, тъй като има много нисък разход на гориво при ниски скорости.

Пълният хибрид се нарича 1.6 GDi HEV и комбинира 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с директно впръскване и 32-киловатов електромотор, които заедно развиват системна мощност 141 к.с. и системен въртящ момент от 265 Нм, като задвижват предните колела. Към хибридната система има и малка батерия с капацитет 1,32 кВтч. Скоростната кутия е 6-степенна автоматична с двоен съединител.

Снимка: Hyundai

Новият Hyundai KONA Hybrid ускорява от 0 до 100 км/ч за 10,9 секунди, но спринтът от място до 50 км/ч отнема само 3,5 секунди, така че можете да стартирате пъргаво при зеления сигнал на светофара. В същото време ускорението от 80 до 120 км/ч става за 6,6 секунди, така че изпреварването също не е проблем за хибридния кросоувър. Макар това да не е спортен автомобил, има достатъчно тяга да изпреварвате или да се включвате в магистралата безопасно.

Но динамиката не е неговата силна страна. Ако искате да шофирате със спортно темпо, по-добре изберете Hyundai KONA с бензиновия турбомотор 1.6 T-GDI с мощност почти 200 к.с. или електрическата KONA Electric, която има смайваща еластичност. Силата на хибрида е в неговия нисък разход на бензин. Според данните на производителя, комбинираният разход на гориво е между 4,5 и 4,8 л/100 км в зависимост от размера на колелата.

Снимка: Hyundai

Благодарение на хибридната система можете да шофирате в града и при ниски скорости с изключен бензинов двигател, което подобрява на комфорта и намалява шума. При шофиране само в града и околностите, консумацията е едва 3,8 л/100 км. Така с един резервоар с обем 38 литра може спокойно да изминете 1000 км до следващото зареждане.

При шофиране по магистрала със 130 км/ч, разходът на гориво е 5,2 л/100 км, а на извънградски път с около 90-100 км/ч, хибридният кросоувър харчи 4,1 л/100 км. Икономичният мотор прави модела много изгоден за експлоатация в града и комфортен на дълъг път, особено за спокойно пътуване.

Снимка: Hyundai

Новият Hyundai KONA Hybrid е много приятен автомобил за шофиране при всякакви условия. Към него ще се адаптирате много бързо, буквално след първите няколко километра. Освен това е много универсален, като е напълно подходящ както за ежедневна употреба в града, така и за дълги пътешествия със семейството. Реакцията на газта, подаването на мощност и остротата на кормилното управление се променят с режимите на шофиране, като стават малко по-директни в режим Sport.

На повечето настилки кросоувърът вози меко и доста плавно, но не пропуска дупките, особено ако изберете опционалните 18-инчови джанти. За още по-гладко возене и за да не се притеснявате, че ще срежете гума, препоръчвам стандартните 16-инчови колела. С тях Hyundai KONA Hybrid попива добре грубите неравности, а също така се носи плавно върху асфалт с кръпки и настилка с павета.

Снимка: Hyundai

Новият Hyundai KONA Hybrid има няколко много силни аргумента на своя страна - авангардният външен вид, модерното оборудване, просторният салон, ниският разход на гориво и приятното управление правят колата предпочитан избор на фона на конкурентите.

Ако приемете цената, започваща от 63 900 лева за базовото ниво Comfort, ще получите наистина икономичен и практичен кросоувър. Ако имате по-големи възможности, можете да се сдобиете с повече удобства във второто ниво Exclusive за 70 900 лева или най-високото Premium за 77 400 лева.

Технически характеристики

Hyundai KONA Hybrid 1.6 GDi HEV

Размери

Дължина: 4350 мм

Широчина: 1825 мм

Височина: 1585 мм

Междуосие: 2660 мм

Собствено тегло: 1410 кг

Обем на резервоара: 38 литра

Двигател

Тип: 4-цилиндров бензинов + електромотор

Работен обем: 1580 куб. см

Системна мощност: 141 к.с.

Системен въртящ момент: 265 Нм

Скоростна кутия: 6-степенна автоматична с двоен съединител

Задвижване на колелата: предно

Динамика

Максимална скорост: 165 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 10,9 секунди

Среден разход: 4,5 л/100 км

Емисии на СО2: 103 г/км

Цена на модела с ДДС: 63 900 лева (Comfort)