Сложните и скъпи хибридни технологии намериха сериозен конкурент: чистия дизел. Убедителното доказателство беше направено през миналия месец по време на Panasonic World Solar Challenge, провело се в Австралия. Там турбодизеловата версия 1.6 CRDi на Hyundai i30 се пребори с множество дизелови и хибридни конкуренти и зае челната позиция за своята горивна икономичност и влияние върху околната среда. За изминаването на 100 километра на състезаващия се в Greenfleet Technology Class i30 CRDi са били необходими само 3.2 литра гориво. Отделените в атмосферата вредни емисии са били 97 грама CO2 на километър. След 3000 изминати километра в продължение на седем дни, моделът успя да покаже по-добри резултати не само от хибрида Toyota Prius, но и от дизеловите представители на Audi, Peugeot и BioBike. За сравнение може да са посочи, че Leaseplan Toyota Prius е показал разход на гориво от 5,6 литра на 100 километра и 146 грама CO2 на всеки изминат километър. При Peugeot 207 HDi съответните резултати са били 3,9 литра на 100 километра и 118 грама CO2 на километър. При етаноловия Saab BioPower (85% етанол, 15% безоловен бензин) цифрите са били 9,3 литра и 148 грама.