Honda представи две нови вълнуващи концепции на CES 2024
Електрическите прототипи Saloon и Space-Hub полагат началото на новата глобална „Серия 0” на марката с пълна въглеродна неутралност
Японската компания Honda показа следващото си поколение електромобили, като представи на изложението за потребителска електроника CES 2024 в Лас Вегас две нови електрически концепции Saloon и Space-Hub. Електрическите прототипи Saloon и Space-Hub представят и новата стилизирана емблема на марката, предлагайки предварителен преглед на новия дизайнерски език и инженерна философия на Honda.
Вижте двете нови концепции Honda Saloon и Space-Hub >> >> >>
Те ще положат началото на нова глобална "Серия 0" на марката. Наред с концептуалните разработки дебютира и новата стилизация на фирмената емблема, която ще е характерна за новата електрическа гама. С двата концептуални модела компанията заявява намерението си да постигне пълна въглеродна неутралност за всичките си продукти и корпоративни дейности до 2050 г.
Първата от двете концепции на Honda носи името Saloon и се отличава с нисък профил, спортен стил и вълнуващ дизайн. Клиновидната предна част отстъпва място на задната част в стил fastback с два правоъгълни светлинни елемента във всеки край.
Светодиодните подписи отпред обграждат новото ретро лого на Honda, което ще се използва само за електромобили, докато правоъгълните задни светлини се увиват около актуализирания надпис Honda отзад.
В интериора има просторно вътрешно пространство и един екран, обхващащ ширината на таблото, включващо системата за кормилно управление. Инструменталният панел включва интерфейс човек-машина (HMI) и потребителски интерфейс.
Спортните седалки тип "корито" са оформени за спортно шофиране и имат два извити екрана на облегалките. Всички материали, използвани за концепцията Saloon отвътре и отвън, са устойчиви. Според Honda подобен сериен автомобил, базиран на Saloon, ще бъде пуснат първоначално в Северна Америка през 2026 г. и поетапно ще обхване всички световни пазари.
Прототипът за миниван Space-Hub на свой ред е разработен с идеята хората да получат повече във всекидневието си. Затова автомобилът предлага гъвкаво вътрешно пространство и прави връзка между хора и общества, като незабавно можем да преобразим интериора според желанията си.
Миниванът Space-Hub е разработен като начин за увеличаване на ежедневието на хората, казва Honda, с изключително просторна кабина и голяма видимост. Това може да породи нов дизайнерски език за следващия миниван Odyssey.
Тези две концепции бележат първите превозни средства в новата философия на Honda "Серия 0", която ще се състои от новия дизайнерски език, който виждате тук и нови инженерни практики за електрически превозни средства. Той също така ще включва нови технологии в автомобила като изкуствен интелект и по-модерно оборудване за безопасност.
Актуалната емблема на Honda има дълга история от последното си обновление през 1981 г. насам. За да отбележи следващото поколение на електромобилите си, Honda представя ново стилизирано лого H, което повече прилича на две протегнати ръце. Новото лого ще бъде въведено със следващото поколение електромобили.
Ключовата за Honda "Серия 0" дизайнерска философия е обозначена като Thin, Light, and Wise (фин, лек и мъдър). Петте нейни елемента са артистичният подход, системите за безопасност, компютърна мрежа от свързани физически обекти, обединен от датчици и софтуер за взаимодействие помежду им и с външната среда, удоволствие от шофирането, постигнато с чрез усещането за единение между човек и машина, както и изключителна енергийна ефективност.
Разработен е интернет сайт, посветен на Honda "Серия 0". Това е новата електрическа серия, символ на огромната трансформация на гамата, новото начало от нулата и поредната крачка в посока на концепцията "максимум човек, минимум машина".
За да създаде продукти от ново поколение, японският производител ще се върне на стартовата позиция, от нулата, така че новите концепции да са истинска повратна точка в историята на Honda. В новата концепция е заложен типичният за марката принос за обществото - постигане на нулев отпечатък за околната среда за целия жизнен цикъл на колата.
Ниското тегло на автомобила и отличната аеродинамика са постигнати благодарение на нова платформа за електромобили, отличаваща се с нисък под. В новите модели ще се комбинират спортни показатели и електрическа енергийна ефективност, с които хората неизменно свързват Honda като производител. Автомобилите от японската марка стават по-мъдри, благодарение на натрупаното от Honda през годините познание и технологии.