Светът е на път да стане свидетел на мощността и пъргавината на електромобилите по нов начин с Mustang Mach-E Rally. Новият електрически кросоувър на Ford беше показан с камуфлаж на Фестивала на скоростта в Гудууд през юли, а сега беше напълно разкрит във финален вид точно там, където ще бъде естествената му среда - по чакълените и черните пътища.

Новият модел се присъединява към семейството на Mustang Mach-E и тласка развитието на електрическите превозни средства в различна посока. Това е първият по рода си електромобил от Ford, вдъхновен от ралитата, който носи свободата и забавлението от шофирането на Mustang извън асфалтовите настилки.

Снимка: Ford

Новият Mustang Mach-E Rally може да се похвали с подобрено задвижване от два електромотора в сравнение с Mustang Mach-E GT, които насочват най-малко 880 Нм въртящ момент и мощност 487 к.с. към четирите колела на Mustang Mach-E Rally. За енергията се грижи литиево-йонна батерия с използваем капацитет от 91 кВтч.

Галерия с много снимки на новия Mustang Mach-E Rally  >>  >>  >>

Автомобилът се движи върху уникално окачване, което е повдигнато с 20 мм спрямо стандартния Mustang Mach-E GT и е оборудвано със специално настроени пружини, амортисьори MagneRide и 385-милиметрови предни спирачни дискове с боядисани в червено апарати с марката Brembo.

Снимка: Ford

Новият Mustang Mach-E Rally е оборудван с бели 19-инчови алуминиеви джанти OZ в рали стил, вдъхновени от дългата история на рали автомобилите на Ford с гуми Michelin CrossClimate2s в размер 235/55 R19, които осигуряват по-голям страничен борд и по-добро сцепление с повърхността в сравнение с Mustang Mach-E GT.

Заради чакъла, по който клиентите ще шофират, долната страна на колата е получила защитен панел за предния и задния мотори, както и защитно фолио върху облицовката на вратите и арките на калниците, които да помогнат за намаляване на щетите по боята. Монтирани са калници за намаляване на пръскането на отломки. Има и точка за закачане и за теглене, вградена в предния край, ако приключенията извън пътя някога станат прекалено предизвикателни.

Снимка: Ford

Новият Mustang Mach-E Rally разполага с първия по рода си режим на шофиране RallySport от Ford, който е проектиран за шофиране извън пътя и адаптира електронните системи за управление, за да позволи по-големи дрифтове, по-бърза реакция на газта за по-добър контрол и по-агресивно окачване за по-добро управление. Водачите ще оценят как този режим на шофиране, съчетан с новите гуми, позволява на Mustang Mach-E Rally да се представя в сняг и на хлъзгави пътища.

За да тества Mustang Mach-E, Ford разработи изцяло ново рали трасе на полигона в Мичиган. Курсът е специално проектиран от ветерани в раликроса, за да симулира точно това, което превозното средство може да изпита в реалния свят. След това инженери и техници изпробваха всички възможности на прототипите Mustang Mach-E Rally в тестове от 800 км, симулиращи изпитания за издръжливост на рали крос, за да се уверят, че новият модел отговаря на техните намерения и цели.

Снимка: Ford

Новият Mustang Mach-E Rally носи драматичен заден спойлер, който черпи вдъхновение от Ford Focus RS, уникални контрастиращи акценти, включително горни и долни спойлери на каросерията, уникален преден сплитер, боядисан в черно стоманен покрив, отличителна и целенасочена предна част с панел, в който са вградени фарове за мъгла, вдъхновени от ралитата.

Всеки Mustang Mach-E Rally се доставя стандартно с две състезателни ленти, които допълват смелата цветова палитра. Може да се поръча в син цвят Grabber Blue, черен Shadow Black, зелен Eruption Green и впечатляващо жълто Grabber Yellow, а като допълнителни опции се предлага в бяло Star White или новото Glacier Grey като опции.

Снимка: Ford

В интериора има отлична комбинация от комфорт, функционалност и стил, които се свързват с емблематичните бели колела. Има гланцирани бели акценти върху таблото, долните спици на волана и контрастни шевове на вратите. Шофьорите ще седнат на специалните седалки, проектирани от Ford, които се отличават с гланцирани бели облегалки и надпис Mach-E Rally, вдлъбнат върху повърхността на седалката.

Снимка: Ford

Все още не са обявени цени за Mustang Mach-E Rally, нито автономен пробег на модела, но се предполага, че той ще бъде около 500 км, заявени от Mach-E GT. Новият електрически кросоувър ще бъде наличен за поръчка в началото на 2024 г., като доставките ще започнат скоро след това.