Може би най-известното име в европейската история на Ford - Capri, се завръща. С новото Capri марката Ford представя втория електрически автомобил от ново поколение, който слиза от производствената линия в модерния център за електрически превозни средства в Кьолн. Новият кросоувър Capri се появява като спортен SUV с дизайн на купе.

Вижте новия Ford Capri  >>  >>  >>

"Новият електромобил е разработен и произведен в Европа. Ford Capri има душа, която само производител с големи традиции може да вдъхне на автомобил", каза Марин Джая, главен оперативен директор на отдела за електрически автомобили Ford Model-e.

Снимка: Ford

Ford представи оригиналното Capri през 1969 г. Според Ford, новият кросоувър Capri ще споделя много повече от името с историческия си предшественик. Той също ще приеме някои дизайнерски характеристики на своя предшественик. Плоската решетка, която се простира почти по цялата ширина на колата между хоризонталните фарове, цитира стилистиката на оригиналния модел, както и скосеният ръб на арката на задното колело на нивото на дръжките на вратите.

Вероятно най-забележителният дизайнерски елемент е С-образният прозорец, който се стеснява към задната част и ефективно подчертава елегантно скосената линия на купе в класическия Ford Capri. В изцяло електрическото ново издание на Capri арките на задните колела са изпъкнали отдолу.

Новият Ford Capri е дълъг 4,63 метра, широк е 1,87 метра и е висок 1,63 метра, а междуосието е 2,77 метра. Така наречените авиационни алуминиеви джанти са стандартни - 19-инчови за нивото на оборудване Capri и 20-инчови за Capri Premium. Като опция се предлагат и джанти до 21 инча.

Ширината на гумите е 235 мм отпред и 255 мм отзад. Новият електрически кросоувър дебютира с нов жълт цвят Vivid, който загатва за популярните цветове от 70-те години на миналия век и предизвиква незабавни спомени за легендарния Ford Capri RS. Като алтернатива клиентите могат да поръчат Ford Capri и в цветовете черен металик Agate, ледниково бял, сив металик Magnetic, син металик My Mind и червен металик Lucid.

Снимка: Ford

В салона на новия Ford Capri прави впечатление сребристата долна спица на волана с дупки, имитираща спортните волани от миналото. В изцяло дигиталния интериор на колата има 14,6-инчов сензорен екран, разположен в средата на кабината, който се превръща в основен контролен елемент в тази концепция. Той може да се завърта на 30 градуса и служи и като капак за отделението за съхранение зад него, наречено "Моето лично шкафче". В централната конзола е разположено 17-литрово отделение, което също предлага много място за съхранение, а разделящата го плоскост служи и като стъргалка за лед.

Снимка: Ford

Електрически регулируемата в 12 посоки шофьорска седалка с памет има фабрична функция за масаж. Воланът и предните седалки са с подгряване, а водачът може да стартира и дистанционно предварителната климатизация на купето. В новия Ford Capri смартфоните могат да се свързват безжично с мултимедийната система Ford SYNC Move чрез приложенията Apple CarPlay и Android Auto. Предвидено е място за индуктивно зареждане на съвместими смартфони.

Снимка: Ford

Стандартната аудиосистема със седем високоговорителя включва звукова лента и зависим от скоростта контрол на силата на звука, така че да осигури удоволствие от звука в автомобила по всяко време. Топверсията Capri Premium има аудиосистема Bang & Olufsen с десет високоговорителя, включително звукова лента и субуфер. Освен това регулира силата на звука в зависимост от скоростта. Амбиентното осветление обгръща интериора в атмосферни цветни настроения.

Снимка: Ford

В съответствие с висококачественото стандартно оборудване, списъкът с опции е компактен. Предлагат се ергономични предни седалки със сертификат от организацията за подобряване на ортопедичното здраве на гърба AGR, както и климатик с термопомпа и панорамен стъклен покрив за Capri Premium. Капакът на багажника разкрива отвор за товарно пространство, който е широк над един метър и висок 63 см. Зад него има багажно отделение с обем 572 литра, който може да бъде разширен до 1510 литра чрез сгъване на втория ред седалки.

Снимка: Ford

При пазарната премиера Ford ще предложи на клиентите две версии на задвижване. Първата е само със задно предаване, а втората е със задвижване на всички колела с литиево-йонна никел-манган-кобалтова батерия с удължен пробег. Възможността за предварителна подготовка на батерията е интегрирана в навигационната система и като ръчна функция. Във версията със задно задвижване блокът за съхранение на електроенергия осигурява нетен капацитет от 77 кВтч.

Снимка: Ford

Задният електромотор е с максимална мощност от 286 к.с. и максимален въртящ момент от 545 Нм. Това означава, че Ford Capri със задно задвижване може да ускори от 0 до 100 км/ч за 6,4 секунди, а максималната му скорост е ограничена до 180 км/ч. С едно зареждане на батерията, електромобилът със задно задвижване може да постигне пробег до 627 км. Презареждането може да се извърши или чрез променлив ток с мощност 11 кВт в домашната стенна кутия или чрез бързо зареждане с постоянен ток DC с капацитет на зареждане до 135 кВт на обществени станции за зареждане. За зареждането на батерията на такава станция от 10% до 80% са необходими около 28 минути.

Снимка: Ford

Версията със задвижване на четирите колела може да изпълни това упражнение още по-бързо, а именно за 26 минути. Тя е оборудвана с капацитет за зареждане от 185 кВт. Нейната батерия е с разширен обхват и с използваем капацитет от 79 кВтч, така че позволява пробег до 592 км. Електромоторът на предната ос добавя допълнителни 134 Нм към въртящия момент на двигателя на задната ос с 545 Нм. В комбинация с максималната мощност от 340 к.с., това позволява спринт от 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди. Максималната скорост на модела със задвижване на четирите колела също е 180 км/ч. Собственото тегло на новия Ford Capri е между 2098 и 2190 кг.

Снимка: Ford

Ford ще предлага новия напълно електрически кросоувър Capri в Германия на цена от 51 950 евро с батерия с удължен пробег и задвижване на задните колела, а моделът със задвижване на четирите колела ще струва минимум 55 950 евро. Клиентите могат да избират и между задвижване на всички колела във варианти на оборудване Capri и Capri Premium.

В премиум версията капакът на багажника може да се отваря електрически с помощта на сензорно контролирано движение на крака под задната броня, а за Ford Capri в базовото оборудване тази функция се предлага като опция. В началото на 2025 г. Ford ще пусне базова модификация с батерия от 52 кВтч и електромотор със 170 к.с., която ще стартира от 44 950 евро.