140 |
0
Fiat Punto Evo с дебют във Франкфурт
Fiat Punto Evo, новата версия на Grande Punto, ще направи световен дебют във Франкфурт.
В екстериора се забелязват нови брони, нови фарове и задни светлини. Компанията обяви, че интериорът е изцяло подновен. Колата има седем предпазни въздушни възглавници в базовото оборудване, включително и за колената на водача. За пръв път в Punto Еvo се предлага новата система за сателитна навигация Blue&Me-TomTom, както и системата Start&Go.
Вижте снимки
Еволюиралият модел включва нова палитра от двигатели, покриващи нормата Euro 5. Сред тях е новият 1,3-литров Multijet, както и 1,4-литров бензинов двигател с революционната технология Multiair. Punto Evo ще бъде вторият модел във Fiat, който ще се предлага с този двигател след Alfa Romeo Mito. Системата Multiair позволява директен контрол на въздуха и горивната смес в двигателя. Това става самостоятелно във всеки един от цилиндрите, като не се използва конвенционална дроселова клапа. По този начин двигателите Multiar са с 10% по-икономични в сравнение със стандартните двигатели от този клас. В същото време мощността се увеличава също с 10%, а максималният въртящ момент с 15%. От Fiat планират да приложат тази технология при всичките си двигатели още в близките години.
При дизеловия агрегат Multijet с обем 1,3 литра системата за впръскване на горивото тип common-rail е от ново поколение, което позволява да се намали потреблението на гориво с 2%, а вредните емисии от азотни окиси (NOx) с 30%. Автомобилът ще се предлага и с двигатели, работещи с метан и с газ (LPG).
Вижте снимки
Еволюиралият модел включва нова палитра от двигатели, покриващи нормата Euro 5. Сред тях е новият 1,3-литров Multijet, както и 1,4-литров бензинов двигател с революционната технология Multiair. Punto Evo ще бъде вторият модел във Fiat, който ще се предлага с този двигател след Alfa Romeo Mito. Системата Multiair позволява директен контрол на въздуха и горивната смес в двигателя. Това става самостоятелно във всеки един от цилиндрите, като не се използва конвенционална дроселова клапа. По този начин двигателите Multiar са с 10% по-икономични в сравнение със стандартните двигатели от този клас. В същото време мощността се увеличава също с 10%, а максималният въртящ момент с 15%. От Fiat планират да приложат тази технология при всичките си двигатели още в близките години.
При дизеловия агрегат Multijet с обем 1,3 литра системата за впръскване на горивото тип common-rail е от ново поколение, което позволява да се намали потреблението на гориво с 2%, а вредните емисии от азотни окиси (NOx) с 30%. Автомобилът ще се предлага и с двигатели, работещи с метан и с газ (LPG).