Това красиво творение се казва Ferrari SP-8. Този уникален модел е един-единствен в света, направен от самата марка по поръчка, изцяло базиран на Ferrari F8 Spider и създаден от програмата за специални проекти на компанията за специални клиенти Ferrari Special Projects.

Ferrari SP-8 споделя същото шаси, оформление и двигател като Ferrari F8 Spider, което означава монтиран в средата 3,9-литров V8-цилиндров битурбо бензинов двигател. А това от своя страна води до огромна мощност от 720 к.с. и въртящ момент от 770 Нм. Голямата промяна тук е, че клиентът, който идва от Тайван, е поискал Ferrari SP-8 да няма покрив - така, че това уникално творение винаги да бъде роудстър.

Снимка: Ferrari

Само това решение означаваше, че Ferrari Special Projects трябваше да подложи колата на обширни аеродинамични усъвършенствания, включително симулации на изчислителна динамика на флуидите, тестове във въздушен тунел и на писта.

Визуално предната част на Ferrari SP-8 е изобразена от натурални карбонови влакна, които придават двуцветен вид на колата. В средата има матово-черна секция, която съдържа голяма част от функционалните детайли, включително страничните въздухозаборници, както и канали за междинните охладители и двигателя. Има и решетка за вентилация над двигателното отделение със сребристо покритие на задната част, която сякаш се врязва в предницата на уникалното Ferrari SP-8.

Снимка: Ferrari

Отпред решетката от лят алуминий с пълна ширина придава на Ferrari SP-8 агресивен вид с вертикални ивици, имитиращи тези в задната част на автомобила, свързани с двигателя. Фаровете на Ferrari SP-8, които са преработени от донора F8 Spider, имат специални маски и лещи, а задните светлини са получени от Ferrari Roma.

Предното стъкло и ауспуховите тръби са били третирани по същия начин като при Ferrari 296 GTB. Специалните джанти в матов сив цвят изглеждат като джантите, използвани на различни спортни прототипи на Ferrari, както и на тези, монтирани на легендарното Ferrari F40.

Снимка: Ferrari

В интериора на Ferrari SP-8 има промяна в начина за избор на предавките, които са разположени като във Ferrari SF90 Stradale. Седалките са облицовани с тъмносиня алкантара, докато стелките са от преливащи цветове. Отвън синият акцент е дублиран в секциите на каросерията от карбонови влакна, които всъщност имат лъскави акценти от син пясъчен цвят.

Преди да отиде при новия си собственик, Ferrari показа роудстъра SP-8 на пистата "Муджело". След това SP-8 ще постои в музея на Ferrari в Маранело от 16 ноември до март следващата година, когато ще бъде предадено на своя щастлив собственик.

Снимка: Ferrari

Програмата SP (Special Projects) на Ferrari вече 15 години създава индивидуални модели в един -единствен екземпляр като този, за да задоволи вкусовете на най-взискателните клиенти. Серията започна с базирания на Ferrari F430 SP1 през 2008 г. и включи модели като SP12 EC, SP30 Arya, SP FFX, SP America, SP275 Competizione, SP38 Deborah, SP3JC и SP51 през 2022 г. Всички те бяха поръчани от някои от най-известните колекционери на Ferrari или знаменитости в света - EC например в модела SP12 са инициалите на китариста Ерик Клептън, който има уникално Ferrari, базирано на 458 Italia.