Традиционно на японското изложение дефилират родни производители, надпреварвайки се да демонстрират концепции, коя от коя по-футуристични. Оказа се, че в Страната на изгряващото слънце е много модерно да притежаваш автомобил, произведен в Стария свят, респективно Volkswagen. Нищо чудно, че тази година Audi, BMW и Volkswagen си организираха импровизирана надпревара, надцаквайки се с интересни концептуални разработки. Баварците се отсрамиха с BMW Concept 1 Series, духовен наследник на BMW 2002tii от 60-те и 70-те години на миналия век. Най-отличителната й черта е поразяващата цветова схема. Панелите по каросерията са боядисани в Alpine White, предният капак от карбон е оставен в естествената си окраска. Като допълнение има и черни и бели състезателни ленти. Огледалата и части от предните въздухозаборници също са изработени от карбон. Моделът е оборудван с 18-цолови джанти. Volkswagen пък продължи линията си от Франкфурт и демонстрира концепта space up! с пет врати. Дължината му е 3680 мм, а височината - 1630 мм. Интересно е, че двигателят е монтиран отзад. Премиерата на Audi за Токио дойде в лицето на концепцията Metroproject Quattro, предвестник на бъдещия най-малък модел на компанията А1. Задвижването му е поверено на 1,4-литров TFSI двигател с мощност 150 к.с., предаващ мощността на предните колела посредством S-tronic трансмисия с двоен съединител. В допълнение електрически мотор генерира още 41 к.с. и 200 Нм въртящ момент, които задвижват задните колела. При ниска скорост автомобилът може да разчита само на електрическия агрегат, който черпи енергия от литиево-йонни батерии. Те могат да бъдат заредени от ел. мрежата вкъщи и гарантират 100-километров пробег само на ел. енергия. Въпреки “зеления” си имидж, А1 може да спринтира до 100 км/ч за 7,8 секунди.