Италианската компания De Tomaso Automobili, сега собственост на базираната в Хонг Конг фирма Ideal Team Ventures, все още не е започнала производството на суперколата P72 със средноразположен двигател, представен през 2019 година, но за да успокои клиентите, компанията обяви, че първото шаси в производствената спецификация вече е сглобено, за да премине последния тестов цикъл, след което ще започне производството на серийните екземпляри.

Суперколата P72 е първият нов модел на De Tomaso от две десетилетия. Премиерата на De Tomaso P72 през 2019 г. предизвика голямо вълнение сред потенциалните клиенти, благодарение на зашеметяващия дизайн на автомобила, но пътят от прототипа до серийната версия се оказа дълъг и труден, поради пандемията от COVID-19 и различни организационни катаклизми.

През 2022 г. De Tomaso Automobili обяви стратегическо партньорство с германската инженерна компания Capricorn, която произвежда високотехнологични компоненти за състезателни автомобили и изграждането на съвместна фабрика De Tomaso Capricorn точно на легендарната писта "Нюрбургринг". Тук през 2023 г. трябваше да започне производството с тираж 72 броя на на De Tomaso P72. За съжаление това не се случи и като цяло не е ясно дали партньорството с Capricorn все още е действащо.

В началото на тази година De Tomaso Automobili съобщи, че германската компания HWA, известна със своя рестомод (модернизирана стара кола, оборудвана с най-нови технологии, без да бъде променян много нейния външен вид), базиран на Mercedes-Benz W201, всъщност помага да бъде реализиран суперавтомобила P72 и че производството трябва да започне през втората половината на 2024 г., но и това не се случи. Компанията HWA има собствен завод в Афалтербах и може да произвежда De Tomaso P72, но в последната информация от De Tomaso Automobili не споменават мястото на производство.

Снимка: De Tomaso Automobili

Пет години и половина след премиерата, конструкцията и дизайнът на De Tomaso P72 претърпяха някои промени, като по-специално монококът от въглеродни влакна и закрепените към него подрамки бяха оптимизирани за специфични технически процеси и конкретни доставчици на компоненти, а интериорът стана още по-изваян, като лостът за смяна на скоростите може безопасно да бъде поставен във всеки музей на модерното изкуство.

Сега официалният уебсайт на компанията съобщава, че автомобилът ще получи 5,0-литров V8-цилиндров бензинов компресорен двигател, произвеждащ максимална мощност от 750 к.с. и максимален въртящ от 900 Нм. Компанията твърди, че минималната цена ще бъде 1,6 милиона евро, което е приблизително два пъти повече от цената, обявена през 2019 г.

Проектът за пистов суперавтомобил De Tomaso P900, обявен през 2022 година, все още е в сила, но очевидно изостава от графика. Първите коли бяха планирани да бъдат доставени на клиентите през 2023 г., но всъщност De Tomaso P900 все още съществува само във формата на прототип.

Снимка: De Tomaso Automobili