Екипажите на Dacia Sandriders, които ще се състезават в тазгодишното рали Дакар, ще се борят за победа. Състезателната машина Dacia Sandriders вече покори рали Мароко с първата си победа през октомври и сега са в готовност за най-голямото приключение в моторните спортове. Откриващият кръг на Световния рали-рейд шампионат на FIA за 2025 г. (W2RC) от 3 до 17 януари е тест за пилота и машината без аналог, като ще се превърне в следващото страховито предизвикателство.

Вижте Dacia Sandriders сред пясъчните дюни на пустинята  >>  >>  >>

Предстоящото рали Дакар, което се провежда през пясъчни дюни и скалисти трасета от западната до източната част на Саудитска Арабия, бележи началото за Dacia Sandriders в търсене на титла от W2RC 2025 и следва спечеленото първо и второ място в рали Мароко, послужило за генерална репетиция за рали Дакар. Dacia Sandriders ще се изправи пред общо разстояние от 7726 км по време на рали Дакар, включително 5180 км за време.

Dacia Sandriders

Снимка: Dacia

След пролога на 3 януари, рали Дакар ще обхване маршрут от 5145 км, който трябва да бъде изминат за определено време в продължение на 12 дни интензивно шофиране. Стартирайки в Биша в западна Саудитска Арабия, събитието завършва в Шубайтах в източната част на страната, като има ден за почивка в Хаил и спиране за една нощ в столицата Рияд. В маршрута е включен 48-часов хроно-етап, който покрива изтощителни 971 км.

Ръководителят на Dacia Sandriders - Тифани Иснард, не храни илюзии относно тежкото предизвикателство пред трите автомобила на отбора. "Предстои ни да се изправим пред нещо, което можем да опишем само като изключително предизвикателство пред човешкия дух, но и нещо, с което сме решени да се справим с кураж и вяра, като се има предвид колко усилено сме работили, за да се подготвим", каза Иснард.

Dacia Sandriders

Снимка: Dacia

"Въпреки че това е тежко събитие с малко почивка през почти три интензивни седмици, ние сме развълнувани от това, което ни предстои, и нямаме търпение да започнем. Разбира се, ние отиваме на това събитие като победители след нашата победа в рали Мароко. Но този резултат ще бъде без значение, ако подценим задачата, пред която се изправяме, или ако не останем съсредоточени по време на всеки от етапите", допълни Тифани Иснард, ръководител на Dacia Sandriders.

След рали Мароко екипът на Dacia Sandriders имаше по-малко от месец да подготви своите оборудвани с гуми BFGoodrich автомобили за категория Ultimate преди тяхното отправяне към Саудитска Арабия. Техническият директор Филип Дунабин обясни какви промени са направени в задвижваните с устойчиво гориво автомобили на Dacia Sandriders преди рали Дакар през 2025 г.

Dacia Sandriders

Снимка: Dacia

"Първото и второто място на рали Мароко показаха, че Dacia Sandrider има добро ниво на производителност", каза Дунабин. "Но очевидно, отивайки от Мароко към Дакар, фокусът беше върху надеждността, за да сме сигурни, че можем да издържим двете седмици без никакви проблеми. Работихме и върху компоненти с ограничен живот, за да сме сигурни, че разполагаме с достатъчно количество по време на Дакар. Стъпихме на оценката за представянето им по време на рали Мароко и при тестването и добихме добра представа за живота на всеки от тях, за да сме сигурни, че ще стигнем до края на Дакар с минимален брой проблеми. Това ще оптимизира шансовете ни да постигнем възможно най-добрия резултат за първото участие на Dacia Sandriders в Дакар", каза още Филип Дунабин.

Dacia Sandriders

Снимка: Dacia

"Целта е победа и аз съм силно уверен, че това е възможно. В Мароко показахме колко е силна нашата Dacia Sandrider, но и колко конкурентни можем да бъдем в тежки условия и колко е добър нашият млад отбор", сподели пилотът Насер Ал-Атия. "При такъв тежък маршрут, особено през първата седмица, трябва да бъдем разумни, да избягваме поемането на ненужни рискове и да не губим концентрация. Две от моите пет победи в Дакар са били в Саудитска Арабия, така че имам добра представа какво можем да очакваме, но това е е рали, в което трябва да очакваш неочакваното всеки ден в продължение на повече от две седмици. Няма да бъде лесно, но ще направим всичко, което можем, за да спечелим", допълни Ал-Атия.

Dacia Sandriders

Снимка: Dacia

"Емоциите ми преди Дакар са много силни. Беше невероятна година на учене, Пабло и аз сме като две малки деца. Смятаме, че сме се адаптирали много добре към категорията Ultimate и това също ни кара да даваме най-доброто от себе си", каза Кристина Гутиерес, пилот на втория екипаж. "Чувствам се много щастлива да бъда част от Dacia Sandriders, защото усещането е като да бъдеш част от семейство. Атмосферата в отбора е невероятна и мисля, че потегляме с голям ентусиазъм да направим добър Дакар. Наясно сме, че това е първата година, в която всички караме заедно, но също така се чувстваме уверени след тестовете и рали Мароко. Много съм развълнувана от това, което предстои с Dacia Sandriders", допълни Гутиерес.

Насер Ал-Атия, Едуар Буланже, Себастиан Льоб, Кристина Гутиерес, Пабло Морено и Фабиан Луркуин

Снимка: Dacia

"Истински се вълнувам да започна Дакар с Dacia Sandriders. Работихме усилено, за да се подготвим за това състезание и сега вълнението нараства. Нашата цел винаги е да печелим, но знаем колко съществени фактори трябва да се подредят, за да се случи това", заяви 9-кратният световен шампион в WRC Себастиан Льоб. "Ще бъде труден Дакар и може би ще трябва повече да управляваме позицията си, отколкото да натискаме, за да можем да спечелим. Ще преценяваме как се развиват нещата ден за ден, но се надявам, че опитът ни ще бъде ключово предимство. Готови сме да дадем всичко, което имаме, и знам, че отборът ще направи същото", допълни Льоб.