Бъдещото Audi Q3 ще има испански братовчед, като и двата кросоувъра ще се произвеждат в завода на Audi в Унгария. Испанската марка Cupra, част от SEAT, вече показа Terramar като прототип в средата на 2022 г., но едва сега разкрива серийната версия. Новият кросоувър Cupra Terramar се задвижва от двигатели с вътрешно горене, но ще има и plug-in хибриди.

Вижте новата Cupra Terramar   >>  >>  >>

Новият Terramar е силно емоционален, спортен кросоувър, който прегръща новото ДНК на марката Cupra. Той представлява автомобил, който се откроява от тълпата с отличителен стил. Новата Cupra Terramar отдава почит на историческата овална състезателна писта "Терамар", където марката Cupra беше създадена през 2018 г.

Снимка: Cupra

Спортните пропорции придават импулс на Cupra Terramar с пропорции, които му помагат да се открои от останалите коли. Новият Terramar е висок 1,58 метра, широк е 1,86 метра, дълъг е 4,52 метра, а междуосието му е 2,68 метра. Това го прави малко по-къс, но значително по-нисък от новия Volkswagen Tiguan , с който споделя междуосието и платформата.

Предната част на Cupra Terramar представя мощен кросоувър, характеризиращ се с носа на акула. Terramar носи новия светлинен подпис на марката с три триъгълника с матрични LED фарове. Логото на марката е рамкирано от две линии, които придават на повърхностите на дългия капак скулптурен характер и динамика, и подчертават пропорциите на автомобила.

Снимка: Cupra

Кросоувърът е качен стандартно на 18-инчови лети джанти, а 20-инчовите са опция. Интегрираното и осветено лого на Cupra е разположено централно между задните фарове, както и осветеният надпис Terramar. Новият SUV ще се предлага в девет екстериорни цвята, включително два матови цвята - бронзов мат Century и сив мат Enceladus. Палитрата се допълва от Dark Void, вдъхновен от плазмения цвят на прототипа Dark Rebel, синьо Fiord без доплащане, ледниково бяло, сино металик Cosmos, черен Midnight и графитено сиво.

Снимка: Cupra

В интериора на новата Cupra Terramar пред водача се намира 10,25-инчов виртуален кокпит плюс 12,9-инчов сензорен екран в средата. Има и допълнителен проекционен дисплей на предното стъкло. С преработен хардуер и по-мощен софтуер, централният дисплей съчетава предимствата на сензорния екран с лента за настройка на климата и силата на звука. Информационно-развлекателната система може да се адаптира към индивидуалните нужди с опцията за интегриране на преносими устройства като смартфони, таблети и други. Обемът на багажника на Terramar е 602 литра. Колата може да тегли ремарке от 1800 кг до 2200 кг.

Снимка: Cupra

За задвижването си Cupra Terramar ще разчита на двигатели с вътрешно горене. Базовият вариант е с 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор 1.5 еTSI с мека хибридна 48-волтова система, съчетан със 7-степенната автоматична скоростна кутия DSG. Вариантът eTSI има максимален въртящ момент от 250 Нм и се нуждае от 9,3 секунди за да достигне 100 км/ч, а максималната скорост е 205 км/ч.

Снимка: Cupra

Следва 2,0-литровият 4-цилиндров бензинов агрегат с турбокомпресор 2.0 TSI в две версии. Първият е с 204 к.с. и 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и задвижване на четирите колела. Вторият е спортната версия VZ, от испанската дума Veloz (бързо), който се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с 265 к.с., също съчетан със 7-степенна DSG и задвижване на всички колела.Последният има максимален въртящ момент от 400 Нм, спринтира от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди, а максималната му скорост е 243 км/ч.

Снимка: Cupra

След това ще има и plug-in хибридни варианти във версии с мощност 204 к.с. и 272 к.с. Двигателят 1.5 TSI е свързан с електрически мотор, който е комбиниран с голям пакет батерии с нетен капацитет от 19,7 кВтч. Това означава, че новата Cupra Terramar трябва да може да измине повече от 100 км в чисто електрически режим. Батерията може да се зарежда с до 50 кВт постоянен ток или у дома на стенна кутия с до 11 кВт. Новата Cupra Terramar има предно окачване тип McPherson, а задното е многораменно, комбинирано със спортна настройка, която снижава спортния кросоувър с 10 мм.