На автосалона IAA Mobility в Мюнхен испанската марка за спортни автомобили Cupra представя електрическата концепция DarkRebel. Това драматично изглеждащо творение показва как ще изглежда концепцията за електрически Shooting Brake на бъдещето.

Дизайнът на прототипа Cupra DarkRebel е създаден благодарение на над 270 000 различни конфигурации от Cupra Tribe - екип от посланици на марката. От своя избор в онлайн платформата Hyper Configurator, дизайнерите на Cupra са взели голяма част от споделените мисли и желания в окончателния дизайн на прототипа DarkRebel. В крайна сметка виждаме един поразителен концептуален автомобил.

Снимка: Cupra

Това, което Cupra показва сега, е един напълно електрически двуместен спортен автомобил със силни елементи от онази необичайна порода коли, известна като Shooting brake, което всъщност е съкращение за "Много по-малко практично, но явно по-стилно имение".

От Cupra се гордеят с крайния резултат на DarkRebel, тъй като той отразява страстта и разрушителния начин на мислене на марката, както и че е първото превозно средство, създадено изцяло във виртуално пространство, което един ден може да бъде достъпно за бъдещите шофьори.

Снимка: Cupra

Сред 270 000 човека, които представиха своите идеи в платформата Hyper Configurator, бяха различни играчи на ФК "Барселона", като Алексия Путелас, Марк-Андре тер Стеген и Ансу Фати Виейра, а също и актьорът Даниел Брюл, всички от които са посланици на марката Cupra. Според Уейн Грифитс - главен изпълнителен директор на Cupra, това не е бунтовник без кауза.

"Благодарение на страстта и креативността на марката Cupra успяхме да превърнем една от най-мощните ни мании в истински шоу автомобил. Cupra DarkRebel е максималната провокация на дизайна на Cupra. Това е бунтар с цел да докаже, че електрическите автомобили в бъдеще могат да бъдат спортни, секси и емоционални", заяви Уейн Грифитс.

Независимо дали става въпрос за това как се отразява от дивите външни повърхности на DarkRebel или за използването на физическо осветление, светлината играе ключова роля във външния вид на тази Cupra. С прототипа DarkRebel испанската компания отива крачка напред. Тя иска DarkRebel да подчертае как светлината може да поддържа цветове и материали и да трансформира прозрачността на кристално ясни парчета в солидни дигитално оцветени скулптури.

Снимка: Cupra

За тази цел емблемите Cupra на DarkRebel светят отпред и отзад, докато фаровете използват текущия триъгълен подпис на марката по нов и драматичен начин - като три отделни триъгълника. Отзад е почти задължителната светлинна лента с пълна ширина, свързваща стоповете, а след това има централен гръбнак на дизайна на DarkRebel, който трябва да бъде като кила на платноходка.

Това е направено от прозрачен материал, свързващ предната и задната част на автомобила, докато каросерията е завършена в подобен на живак течен цвят на каросерията в тъмновиолетов оттенък, който допълнително подобрява различните форми и дизайн, които процъфтяват около каросерията на автомобила.

Снимка: Cupra

Дължината на DarkRebel е 4,50 метра, широчината е 2,20 метра, а височината е 1,30 метра, въпреки че последният показател е със затворени двустенни врати. Когато са отворени, той се увеличава до 2,20 метра височина, така че не би бил удачен в паркинги с нисък таван.

За предните светлини се предполага, че са еволюция на логото на Cupra. Дори джантите подхващат темата, тъй като техният дизайн е параметрично разширение на основната емблема на компанията, от структурата до аеродинамичните капаци и медните акценти.

Снимка: Cupra

Интериорът на Cupra DarkRebel е минималистичен, дързък и футуристичен, като всеки сантиметър от салона на автомобила изглежда спиращ дъха, но е далеч от производствената реалност. Погледът веднага е привлечен от асиметричния централен гръб на кабината.

Всичко тук е произведено с помощта на най-новата 3D технология за метален печат и се извива между седалките, за да прегърне водача, поставяйки акцента върху човека зад волана. Той всъщност не е колело, а един вид осмоъгълник без дъно със светещи секции в долните рамена. Неговият дизайн е заимстван както от геометрията на състезателните болиди, така и от интерактивността, предоставена от света на видеоигрите. Механизмът за превключване, който е направен от кристално чист материал, е осветен и веднага хваща окото.

Снимка: Cupra

Почти толкова лесни за гледане са седалките тип корито Supersport, а техните облегалки за глава са обвити в 3D плетен плат, като формата им е съставена от по-прозрачен материал и медни вложки. Седалките са монтирани добре и ниско в DarkRebel, както подобава на спортен автомобил. Те имат секции в контактните зони, които могат да се адаптират, за да обхванат своите пътници, предлагайки им максимален комфорт и сцепление за спортно шофиране.

Интелигентната технология включва термична камера на покрива, която следи температурата в купето и след това регулира климатика, за да поддържа комфорта на пътниците в автомобила. DarkRebel информира своите пътници за всякакви промени във вътрешната температура чрез използване на фоново осветление на околната среда, за да обясни дали вътре става по-топло или по-студено, и има повече комуникация между автомобила и човека чрез светлини с помощта на плавното платно на горната обвивка табло.

Снимка: Cupra

Допълнителни акценти в интериора на DarkRebel включват широкото използване на устойчиви материали, като е използван 90% биоразградим бамбук, както и авангардно потребителско изживяване и дизайн на интерфейса. Това е въплътено в три различни режима, известни като експоненциален квадрат, експоненциален куб и експоненциален безкрай. В първия от тях, 3D персонализиран аватар, който свързва интерфейса човек-машина, е част от пакета и можете да го видите в действие на една от снимките на кабината на DarkRebel.

Няма реална задвижващата сила за Cupra DarkRebel, освен да кажем, че е изцяло електрическо превозно средство, подобно на бъдещия Tavascan, който трябва да бъде пуснат на пазара през 2024 г.