Citroen представи новите модификации на моделите C4 и C4 X с вградена хибридна технология Hybrid 136. Тази хибридизация позволява комбиниране на предимствата на бензина и електричеството. Компактната и лека хибридна технология се състои от 48-волтва батерия, която се презарежда по време на определени фази на шофиране, 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 136 к.с., специално проектиран да се адаптира към тази хибридна система, съчетан с нова 6-степенна електрифицирана автоматична скоростна кутия с двоен съединител e-DCS6, включваща електрически мотор с мощност 28 к.с., произведен във Франция.

Снимка: Citroen

Новото поколение на бензиновия двигател 1.2 PureTech е специално разработен за хибридизация, разполагащ с мощност от 136 к.с. при 5500 об/мин и въртящ момент от 230 Нм при 1750 об/мин. Изборът на турбокомпресор с променлива геометрия и ангренажна верига допринася за неговата производителност и здравина. Двигателят има подобрена топлинна ефективност за намаляване на емисиите на CO2.

Синхронният електромотор с постоянен магнит е способен да осигури максимална мощност от 28 к.с. и въртящ момент от 55 Нм. Той осигурява електрическата работа на C4 и C4 X за ниски изисквания за въртящ момент, при ниски скорости, по време на маневри или забавяне и подпомага бензиновия двигател по време на стартиране. Той също така служи като генератор на заряд за батерията по време на забавяне, като по този начин намалява износването на спирачките. Ремъчният стартер , захранван от 48-волтова батерия се използва за бързо и отзивчиво стартиране на двигателя.

Снимка: Citroen

Новата електрифицирана 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител без прекъсване на въртящия момент е-DCS6 е специално проектирана за хибридната технология. Смяната на предавките е по-кратка, осигурявайки по-комфортно шофиране. Електрическият мотор, инверторът и контролерът са интегрирани, оптимизирайки пространството под капака на двигателя.

48-волтовата литиево-йонна батерия с наличен капацитет от 432 Втч е монтирана под лявата предна седалка, като по този начин не засяга обема на багажника или вътрешното пространство. Освен това, благодарение на преобразувател на напрежение , част от електричеството, произведено от 48-волтовия електромотор, се преобразува в 12-волтово захранване на оборудването на колата, което позволява две различни електрически системи.

Снимка: Citroen

Новата технология, вградена в Citroen C4 и C4 X Hybrid 136 работи лесно и плавно, без необходимост от презареждане, предлага комфорт и гъвкавост, като същевременно намалява консумацията и емисиите на СО2 с близо 20% в сравнение с еквивалентна бензинова версия.

Новите варианти на Citroen C4 и C4 X Hybrid 136 са способни да извършат до 50% от градските пътувания в електрически режим, без емисии, като по този начин представят лекота на използване на шофирането на електроенергия до възможността за електрическо шофиране в зони с ниски емисии и намаляване на данъците, налагани върху бензиновите модели в определени страни.

Снимка: Citroen

С новата хибридна технология Hybrid 136, моделите Citroen C4 и C4 X предлагат особено хомогенен и атрактивен синтез, подчертавайки простотата и спокойствието на борда. С това ново хибридно задвижване, Citroen предлага нова електрифицирана алтернатива, която осигурява комфорта на чисто електрическо шофиране, икономии на гориво и намалени емисии на CO2, като същевременно управлява ефективно разходите.

Новите версии на Citroen C4 и C4 X Hybrid 136 могат да шофират в електрически режим в градски райони, по извънградски пътища или по време на маневри. В градските райони тази хибридна версия може да извърши до 50% от пътуванията изцяло електрически, без емисии и без вибрации. Благодарение на предимствата на чисто електрическото шофиране, комфортът на борда се подобрява по време на ежедневните пътувания до работното място.

Снимка: Citroen

Новата 48-волтова хибридна технология оптимизира производителността и разхода на гориво на C4 и C4 X, позволявайки среден разход на гориво по-малък с 1 литър на 100 км или 20% в сравнение със стандартния 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател PureTech 130 с 8-степенна автоматична скоростна кутия EAT8. Този задвижващ механизъм има много интересна ефективност при градски условия на шофиране със средна икономия на гориво, достигаща почти 30%.

Освен това има положително въздействие върху емисиите на CO2, които са намалени с до 20% или повече от 25 г/км в сравнение със стандартния бензинов двигател. Новите Citroen C4 и C4 X Hybrid 136 предлагат свободата да шофирате без ограничения в много зони, прилагащи ограничения, тъй като отделят едва 107 г/км CO2 според WLTP.

Снимка: Citroen

Новият Citroen C4 Hybrid 136 се предлага у нас на цени от 53 488 лева, а цената на новия C4 X Hybrid 136 започва от 55 367 лева. Първите доставки до крайни клиенти се очакват през пролетта на 2024 г.