Очаква се през следващата седмица американските власти да въведат нови правила за данъчни кредити за купувачите на произведени в САЩ електрически автомобили, които ще изискват известна локализация на производството на батерии. В резултат на тези промени купувачите на по-малките модели на Tesla, произведени в САЩ, ще загубят до 3750 щ. долара под формата на данъчен кредит, тъй като батериите за тях се доставят от Китай.

Смята се, че данъчният кредит ще може да се ползва само от купувачите на електромобили, в които до 40% от материалите за батериите се доставят или обработват в САЩ или в някоя от страните, които имат споразумение за свободна търговия с тях. В случая с продуктите на Tesla това условие може да бъде изпълнено, ако суровините за производството на тяговите батерии се доставят от Канада или Австралия.

Съгласно преразгледаните правила купувачите на електрически автомобили, в които поне половината от компонентите са произведени в Северна Америка, могат да получат още 3750 щ. долара под формата на данъчен кредит. Батериите в електромобилите Tesla, доставени от Китай, не могат да се възползват от данъчното облекчение. Най-достъпните пакети на Tesla Model 3 (Standard Range), сглобени в САЩ, също са оборудвани с произведени в Китай LFP батерии, така че те могат да загубят същата сума, които американският купувач може да получи обратно от бюджета на САЩ.

Според Electrek, Tesla обучава служителите, които се занимават с планиране на продажбите на електромобили, в случай че новите правила за предоставяне на данъчни облекчения в САЩ влязат в сила през второто тримесечие. В този случай за клиентите ще бъде важно да получат автомобилите си до 31 март, тъй като на 1 април могат да загубят половината от максималния данъчен кредит от 7500 щ. долара.

По-старите версии на Tesla Model 3, които се сглобяват в САЩ, вече се оборудват с батерии местно производство, които се доставят от самата Tesla или от Panasonic от заводи в Невада, Калифорния или Тексас. За по-скъпите версии на Tesla Model 3 датата на влизане в сила на новите правила не е от особено значение. Подобни условия за данъчен кредит за купувачите на електромобили трябваше да бъдат въведени още през декември, но някои затруднения принудиха законодателите да отложат въвеждането им с три месеца. Участниците на пазара, особено доставчиците на електромобили, произведени в Южна Корея, получиха известна преднина, която сега рискуват да загубят поради липсата на големи локализирани производствени мощности за тягови батерии в САЩ.