По-голям ръст на пазара отчитат само Литва (56.8%) и Словения (26.4 на сто), сочат данните на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА), оповестени вчера, пише в. "Дневник". През октомври у нас са продадени 3908 леки автомобила срещу 3276 година по-рано. За първите десет месеца на годината пък са купени 33 369 нови коли, или с 21.5% повече от същия период на 2006 г. По този показател сме шести сред страните от ЕС, като ни изпреварват Литва, Латвия, Румъния, Естония и Полша. Преди няколко дена бе разпространена официалната статистика на СВАБ. Според нея от януари до октомври са продадени 42 703 нови леки и лекотоварни автомобили, камиони, автобуси и мотоциклети. Това е с 25.5% повече от същия период на миналата година. По класове най-търсени са компактните автомобили (сегмент В), формиращи 23.4 на сто от сделките. Година по-рано на най-голям интерес са се радвали колите от масовия среден клас, които сега биват предпочетени от 21.6% от купувачите. Най-продаваният нов автомобил у нас е "Дачия Логан" седан с 2076 реализации. Иначе най-предпочитаните нови коли в България са с марка "Тойота" с пазарен дял от 11.73%, формиран от 4716 сделки. Втората позиция е за "Форд" с 3633 продажби и 9.03 на сто пазарно присъствие. Бронзът е за "Пежо" с 3466 сделки и пазарен дял от 8.62%. Миналата година по същото време пазарен лидер беше "Пежо", следван от "Тойота" и "Форд".