Aston Martin представи новото си творение - купето Valiant, предназначено за състезателната писта, но одобрено и за обществени пътища. Новото име крие само вариация на модела Aston Martin Valour, който дебютира преди година и е направен на базата на серийното купе Vantage. Подобно на Valour, новият Valiant е оборудван с 5,2-литров V-образен 12-цилиндров битурбо бензинов двигател, но мощността му е увеличена от 715 на 745 к.с., въпреки че въртящият момент остава същият - 753 Нм.

Вижте в детайли новия Aston Martin Valiant   >>  >>  >>

Двигателят е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия, монтирана по схемата Transaxle, като прехвърля цялото сцепление към задния мост. Автоматична скоростна кутия не се предлага дори срещу доплащане. От Aston Martin не съобщават динамични показатели, а акцентират върху пистовата същност на суперколата, в чийто разработка е участвал световният шампион във Формула 1 и пилот от отбора на Aston Martin Aramco - Фернандо Алонсо.

Aston Martin Valiant

Снимка: Aston Martin

Адаптивните амортисьори Multimatic ASV и прекалибрираната електроника за подобрена способност за писти са в състояние да променят твърдостта за по-малко от шест милисекунди. Електрониката за каране има режими Sport, Sport+ и Track. Аеродинамичният комплект за каросерията е модифициран, за да увеличи максимално притискащата сила, като същевременно минимизира въздушното съпротивление.

За целта са монтирани масивен сплитер, горни прагове, крило и дифузьор, в който е вградена голяма изпускателна система с четири накрайника, вместо много по-скромните три тръби на модела Valour. За ефективно охлаждане на мощния V12 в състезателни режими, почти цялата предна част е заета от радиаторна решетка от въглеродни влакна, а въздуховодите в предните калници са уголемени.

Aston Martin Valiant

Снимка: Aston Martin

Колата е олекотена с около 100 кг, въпреки че окончателната цифра не е оповестена публично. Например колелата с диаметър 21 инча, изработени от магнезиева сплав, са с 14 кг по-леки от предишните. Отпред са монтирани гуми с размер 275/35 R21, а отзад са монтирани гуми с размер 325/30 R21.

Задната подрама е спестила 3 кг, без да жертва твърдостта, а магнезиевият задвижващ вал е свали 8,6 кг. 12-волтовата литиево-йонна батерия спестява 11,5 кг, като стандартните карбоново-керамични спирачни дискове с размери 410 мм отпред и 360 мм отзад също допринасят за олекотяването на болида.

Aston Martin Valiant

Снимка: Aston Martin

Двуместният интериор на купето Aston Martin Valiant е почти същият като този на Valour, но с обикновен кръгъл волан вместо скосен отдолу. Истинският акцент в интериора е откритият механизъм за смяна на скоростите. Въглеродните влакна се използват изобилно в довършителните работи. Седалките Recaro Podium са тапицирани с плат, но можете да поръчате алкантара или полуанилинова кожа.

Aston Martin Valiant

Снимка: Aston Martin

Пистовата суперкола Aston Martin Valiant ще бъде представена на живо на Фестивала на скоростта в Гудууд през юли в ръцете на пилота от отбора Aston Martin Aramco във Формула 1 - Фернандо Алонсо. Доставките до клиентите трябва да започнат преди края на тази година. Ще бъдат направени само 38 коли за целия свят, докато от Valour са продадени 110 бройки. Цената ще бъде около 2 милиона британски лири.