42 |
15
Зареждат електромобил 10 минути за пробег 800 км
Иновативната технология вече е преминала успешни изпитания.
Нова технология обещава рекордно кратко време за зареждане на електромобили за пробег до 800 километра. Тя е разработка на д-р Рачид Язами, известен най-вече с изобретяването на графитен анод за използване в литиево-йонните батерии.
Д-р Язами твърди, че неговата нова технология може да зарежда електрически превозни средства само за 10 минути.
"Разработихме нова технология, която е най-бързата за зареждане на батерии в света. Наскоро заредихме батерия с висока плътност за десет минути. В сравнение с Tesla, която се зарежда за 70 минути, ние сме седем пъти по-бързи", казва специалистът, цитиран от The Register.
Рачид Язами използва метод, наречен „нелинейна волтаметрия” (NLV), който регулира напрежението на различни нива, подобно на стъпала на стълба. На определено стъпало напрежение остава постоянно, докато се достигне по-високо стъпало. След това напрежението се променя до подходяща стойност за новото стъпало. В крайна сметка батерията се зарежда напълно, когато процесът достигне максималното стъпало.
По думите на Язами, неговият метод дава почивка на батериите по време на процеса на зареждане, променяйки начина им на реагиране. Специалистът твърди, че методът ускорява зареждането на батерията – той е убеден, че 10 минути зареждане на електрическа кола ще са достатъчни за 800 километра пробег.
По-рано тази година компанията StoreDot, специализирана в батериите Extreme Fast Charging (или XFC), се похвали, че е разработила технология, която може да зарежда двуколесно електрическо превозно средство само за пет минути.
Д-р Язами твърди, че неговата нова технология може да зарежда електрически превозни средства само за 10 минути.
"Разработихме нова технология, която е най-бързата за зареждане на батерии в света. Наскоро заредихме батерия с висока плътност за десет минути. В сравнение с Tesla, която се зарежда за 70 минути, ние сме седем пъти по-бързи", казва специалистът, цитиран от The Register.
Рачид Язами използва метод, наречен „нелинейна волтаметрия” (NLV), който регулира напрежението на различни нива, подобно на стъпала на стълба. На определено стъпало напрежение остава постоянно, докато се достигне по-високо стъпало. След това напрежението се променя до подходяща стойност за новото стъпало. В крайна сметка батерията се зарежда напълно, когато процесът достигне максималното стъпало.
По думите на Язами, неговият метод дава почивка на батериите по време на процеса на зареждане, променяйки начина им на реагиране. Специалистът твърди, че методът ускорява зареждането на батерията – той е убеден, че 10 минути зареждане на електрическа кола ще са достатъчни за 800 километра пробег.
По-рано тази година компанията StoreDot, специализирана в батериите Extreme Fast Charging (или XFC), се похвали, че е разработила технология, която може да зарежда двуколесно електрическо превозно средство само за пет минути.