ВИДЕО >>



Офроуд

Кросоувърът има пътен просвет от почти 18 см и щедър ъгъл на приближаване и отдалечаване – 500X се справя прилично извън пътя, или поне версиите със задвижване на всички колела. Но от Fiat отлично знаят, че повечето купувачи се интересуват от офроуд визията и не толкова от възможностите на компактния SUV като офроудър.

Затова 500X има и по-умерен вариант, предназначен за града, с предно предаване. Той е по къс с 2 сантиметра (4,25 метра) и с по-малък клиренс от 16,2 сантиметра. И все пак – коравата версия Cross, която тествахме, определено ни допада повече – разполагаме с 4х4, SUV визия и автоматична 9-степенна трансмисия.

Когато се движите на пътя в нормални условия и не е необходимо допълнително сцепление, системата автоматично задвижва само предните колела – по този начин се пести гориво. Това, че можете да направите офроуд разходка обаче не означава, че сте длъжни да го правите – двойното предаване може да бъде полезно и на асфалтираните пътища.

Селекторът „Drive Mood” позволява на водача да избере най-добрия режим на движение според метеорологичните условия или според собственото му настроение. Във версиите Cross са налични три режима – „Автоматичен“, „Спортен“ и за по-голямо сцепление. Системата за задвижване на всички колела автоматично преценява каква мощност да бъде разпределена към всяко колело.

Кормилното управление е неочаквано директно за кросоувър и напомня повече на спортен компактен автомобил.


Голямо "чинкуеченто"

Макар да е доста пораснал, 500X несъмнено носи гените на малкия си събрат 500. Големите „ококорени“ фарове и хромът на радиаторната решетка са ясни препратки към градския мъник на Fiat.

Впечатление правят защитните пластмасови прагове по протежение на целия автомобил, а леко скосеният заден прозорец придава на малкия SUV динамично излъчване.


Електрически люк, аудио система Beats и други

В интериора откриваме подредено табло с лесни за управление уреди. Изработката е на ниво.

Инфотейнмънт системата Uconnect е с 5-инчов сензорен дисплей, което по днешните стандарти е малко, има и навигация. Препоръчваме версията с 6,5-инчов екран.

Сред екстрите на тестовия модел са аудио система Beats audio by Dr. Dre, панорамен електрически люк и отопление на волана.

Високата позиция на седене дава добър поглед към пътя, седалките са удобни и придават добра странична упора.

В задната част мястото е достатъчно. Багажното отделение с обем от 350 литра побира най-необходимото, има и двоен под.


Мощен дизел + 9 предавки

Тестовият модел 500X с ниво на оборудване CROSS PLUS разчита на жизнен 2-литров турбодизелов двигател Multijet II със 140 к.с. Максималният въртящ момент от 350 Нм е наличен от 1750 оборота в минута. Малкият SUV ускорява до 100 км/ч за 9,8 секунди.

9-степенната автоматична трансмия сменя предавките безупречно, а обещаният разход на гориво е едва 5,5 литра на 100 километра.

Окачването на 500X Cross е на добро ниво, като дори може да бъде определено като спортно - кросоувърът взима завоите бързо и сигурно. Това обаче рефлектира върху возията, които някои биха определили като една идея по-твърда.


Накратко

Италианците са си свършили работата отлично - 500X е модерен, добре направен, с атрактивен дизайн и има защо Fiat да разчита на добри продажби. Това е малък автомобил готов за големи приключения - Fiat имаха нужда от такъв модел.

Цените на градската версия "Urban Look" на 500X с предно задвижване у нас започват от 33 900 лв. (с ДДС), срещу които получавате 1,6-литров бензинов двигател със 110 к.с. в комбинация 5-степенна механична скоростна кутия и ниво на оборудване "POP".

Топ изпълнението с офроуд визия, което тествахме, бе с най-високото ниво на оборудване Cross Plus и редица допълнителни екстри, сред които пакетите "Комфорт Плюс", "Видимост" и "Студени страни". Желаещите да се сдобият с тази версия и всички включени "глезотии" ще трябва да отделят 64 530 лв.


Вижте снимки >>