Сериен автомобил с водородна клетка на Toyota

Toyota разкри детайли около първия си сериен автомобил задвижван с водород.

Обратно в новината

Коментари - Сериен автомобил с водородна клетка на Toyota | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

От къде да си накупя големи количества евтин водород. То и със силиций е затрупана планетата, но това не значи, че е евтин. Истината е, че и водород за горене няма. Това е и единствената причина да не караме коли на водород.

Най-често А99, А8, А9, А95, А96, щастливецо нищонезнаещ. Вече трябва да си стоплил. Преди час-два имаше на А96 имаше някакъв ориз в насрещното.

И за кои аутобани става дума? Обаче поименно искам да ми кажеш по кои караш, нещастник всезнаещ.

Аз точно за немски аутобани говоря, затворко щастлив.

Ами ела на аутобана в Германия, за да видим с какви ограничения карам, отворко нещастен...

Ризи-бизи, я кажи защо карате с 10 км/ч под ограничението? Харесва ви да правите задръствания ли?

Сра, а? Недей да изливаш мозъчните си лайна и тук, ако обичаш.

Top Speed: 100 mph, т.е. около 160 км/ч. Това прави колата практически негодна за аутобан. Тойота държат на имиджа си като производител на коли за пенсионери. Отделно дизайна, дето само на побъркан японец може да се хареса. Интересното е, че Хонда са пак японци, но колите им изглеждат много по-добре. Ще чакам нещо читаво от европейски производител.

Много е важно как се произвежда водорода. Водорода наистина е навсякъде но не и в чиста форма. Ако се ползва електричество от ВЕИ за неговото производство, то тогава горивото ще е в пъти по скъпо от петрола и газста.

За всички, които смятат, че Хонда е пуснала FCX Clarity серийно: "Honda believes it could start mass-producing vehicles based on the FCX Clarity by 2018". По-долу бях написал, че повечето произведени коли с горивни клетки са или прототипи или тестови коли. Не е трудно да се провери. От немските производители и Мерцедес и БМВ имат, но също не са пуснати още серийно, както и Хондата.

швабата няма пипе за това -за дървета да!!

Honda FCX Clarity - автомобил работещ с водород, използвайки горивни клетки - се произвежда от 2008 година насам серийно и се продава най-вече в щата Калифорния, така че заглавие "Първият сериен автомобил на водород - дело на Тойота" не отговаря на истината.

Хонда проивзежда серийно такъв автомобил от сума време насам link

В България също има успехи в тази област, но трябва държавата да намери начин за подпомагане и внедряване в реалния сектор, като се намери подходящ инструментариум за финансиране и акционерно участие. Добре ще бъде да се създаде комитет за наука и технически прогрес за координация и финансиране на национални задачи за наука и развойна дейност.

Не са Хонда. Всички модели до момента с горивни клетки са прототипи и тест модели. Тук става дума за масово производство на определен модел на Тойота. Съкращението FC = Fuel Cell, a V предполагам е за Vehicle. Интересно е кога и как наистина ще навлязат автомобили с горивни клетки масово. Гледах една статия за Германия, където живея, че се планират 400 водородни станции в следващите 10 години, като част от тях ще бъдат изградени от Linde AG и Daimler AG. Аз съм учил и изследвал горивни клетки и сравнително актуални материали преди има-няма 6-7 години при обучението ми в Германия и честно казано чакам с нетърпение да карам "кола от бъдещето" :)

e не беше ли на хонда 1вия