Коментари - Проучване от Германия: Електромобилите губят до 54% от пробега си при студ | Авто.dir.bg
Коментари
колко губят,дизеловите и бензиновите баракуди зимата градско горят с 30-40процента повече гориво от лвтото. Така, че стига сте врякали. Моята барака в наше село Разлог жули 14-15литра бензин градско. В Пловдив където са по-дълги разстоянията гори 9градско. А сега зимата в Разлог гори почти 20/100 бензин. Винаги е била така. Какво толкова очаквате и от електричките!? А и батериите на електричките след 5-10г. ще са светлинни години напред от сегашните, които са много добри и сега.
Само като им гледам за Тесла пробега. 702км. Такава Тесла няма. Модел 3 още по-малко. Най-новата има 584км! Аз карам Тесла 3 от две години. Моите наблюдения са за около 20% загуба на батерия при температура под и близко до 0. Колкото по-студено става, толкова по-зле. На магистрала не е толкова зле, защото пътуването е по-дълго. Най-много се губи в градски условия - отиваш до магазин, спираш, пазаруваш, колата и батерията изстиват, после тръгваш, някъде другаде спираш, пак изстива всичко. Да, не можеш да караш със 160. Аз карам с макс 120 и за кратко мога да вдигна и повече, но гледам да не надвишавам 120. Инфраструктурата е супер, никакви драми и за дълги пътувания (очевидно не говоря за бг). Но в крайна сметка като се купува автомобил, се купува според нуждите на притежателя, прилежаща инфраструктура и куп други фактори.
Много бензини зимата няма да изкарат 600км. Не виждам проблем.
Някой да се е замислил какво ще се прави с купищата вече неизползваеми батерии един не толкова далечен ден? И още нещо, никой нищо не казва за вредите от електромагнитното излъчване на мощните електрически мотори и особено е малкото пространство на една кола, върху всяко същество, което пътува във возилото...
Карам автомобил среден клас с висок клас оборудване, свързано с всичко полезно и без гевезелъци от рода на седалката да ми топли задника. Среден разход 6.2 л/100, на база заредено/изразходвано гориво за 80 хиляди километра. Цена - "Х" нов. С един резервоар изминавам 700-750 км. Зареждам където и когато реша. Фирма, с която си партнирам закупиха два автомобила от същата марка и модификация. Цена 1,72Х, вътре пълно с пластмаса от най-мизерен клас. Майната и, преживява се. Проблемът е, че реалният пробег е около 270 км. Което ги прави абсолютно нефункционални и неизползваеми за това, за което бе планирано. Това е частен проблем. Генералната лъжа е, че електромобилите били енергийно ефективни. Физиката казва друго - за да преместиш нещо, което е с 10-15% от друго нещо на едно и също разстояние се върши също толкова повече работа, респективно се изразходва пак толкова повече енергия. Извод - при сегашното ниво на технологиите е пълно безумие е да се дават два пъти повече пари за автомобил, който е енергиен вампир и автономността му е силно ограничена.
Като собственик на малък градски ел. автомобил от седмица и половина, мога да кажа че ел. колата е супер, АМА САМО ЗА ГРАДА. Такива сметки си правех преди да го купя, така се и оказа. За извънградско ЗАБРАВИ. Да не говорим че по бързите станци би ми излязло по-скъпо от хибрида ми.
А на жега ,малко хора знаят ,че батериите губят капацитет и от жегите и като пуснеш климатика допълнително.Да не говорим че ток в туби не може да се носи.Ьа жегата разбрах след 10 години работа в Кувейт. 5 дни като не палиш колата и акумулатора заминава.Изобщо електричките са идеални за хора с няколко коли за градско само, и за някой фирми които извършват доставки в града.
Като чета коментарите, всеки ден сте на дълъг път и под 500 км не минавате. Колко от вас сте шофиране електрическа кола?
Ако новата технология е по-добра от старата, тя се налага естествено и измества старата... не се налага да я пробутваш с административни мерки, като са налагаш данъци и такси на старата и да субсидираш новата... субсидията ти казва "знаем, че това, което ти предлагаме не е толкова добро, ама ще те компенсираме за неудобството, ще вземем от тия със старите коли и ще дадем на теб"... и пак хората не се тълпят и не чакат на опашка за електромобили.
Добро утро пенке Също батерията губи 50% след 4-5 години
Карайте си "нов внос, 16 години, 150 000км" и не ги мислете тези с елементи. автомобилите.
Изводът - лъжат ни поголовно и за всичко, а държавните регулатори си затварят очите, вероятно добре компенсирани за това. Особено опасно е при храните, с което ни тровят ежеминутно.
Сега да кажат какво ще правят, след като 1 000 000 коли имат проблем със зареждането, а искат да ги направят 15 пъти повече поне. Как ще правят зарядни станции? Говорим за ток, който трябва да е стотици киловати, обикновено на 600-700 волта. Има ли такава преносна мрежа навсякъде? Кола се зарежда достатъчно дълго да са нужни стотици хиляди зарядни станции. Беше смятано, че за минаване на електромобили ЕС трябва да направи двойно на мощностите си да се произвежда ток и да инвестира в двойна и тройна преносна мрежа на досегашната. Това с изключване на още по-щурия въпрос как аджеба ще се зареждат автомобили на улицата пред кооперации и жилищни блокове. Ще има да висят едни силови кабели от прозорци.... Соларките не са решение, щото не поризвеждат през нощта, когато всъщност колите са в покой и ще се зареждат масово. А и за тях пак няма преносна мрежа.
А защо няма информация каква температура са поддържали в купето ...?
Не е до топленето на купето. Литиевите батерии по принцип си имат загуба на капацитет докъм 40% в зимни температури. Просто е особеност на технологията.
Мен това ми е пределно ясно, но едно нещо не отчиташ: При ДВГ-то топлината е страничен продукт и се отопляваш без допълнителен разход на гориво, така аз държа 23 градуса . При електричките топлината допълнително изхабява батерията да загрява купето, така че да държиш 23 градуса си е бая разход. Тоест, ако при тестовете не са отоплявали купената или са държали 14 градуса, то тестът не е коректен защото никой не кара държейки 14 градуса в купето.
Но е редно да се спомене, че тия зададени километра пробег са за чисто нова батерия. Като мине време и тия километра спаднат ще се окаже, че на всеки 90-100 км трябва да се спира за зареждане, все едно че нямаш кола ....
Това значи повече зареждане, което значи повече ток и то при положение, че той непрекъснато поскъпва.
50 % загуба при 0 градуса температура е добре. При -27 градуса съседа включва да зарежда електромобила вечерта при 17% заредена батерия. На сутринта батерията е 6%. Не минава повече от 30 -40 км на ден при минус 15.
Твоя съсед да не е с някоя китайска кола? Аз току що прекарах 2 седмици в Тромсо, отвъд полярния кръг, където е между -14 и -20 през нощта и бях с електрическа кола под наем. Перфектно се държеше , навсякъде има зарядни. Освен това липна тук имам ребо е-тех и намали само с 10% пробега през зимата
Само в БълХария можеш да видиш 20 годишен бус на нафта да спира посредата на пътното платно 'на аварийки' и да сваля вафли и салам и като тръгне да става черна мъгла. И това в центъра на града. В нормалните Европейски столици използват електрически баничарки за доставки, защото въртят изцяло градско. Иначе електричките са абсурдни за извън града, караш към планината, става нещо по пътя Пловдив-Пампорово /примерно/, налага се колата да трака 1 час на място, налага се да намалиш парното, налага се да спреш в Чепеларе да заредиш, то няма ток точно тогава, камо ли зарядна станция за електричка. Пълен смЕх...
Добро утро! Сега се сетиха да го коментират! Като пуснат и парно зимата! А ако се наложи да чакат в задръствате или сняг зимата-колко часа ще изкарат После автовоз Хаха ха!
да те забележат че си гъзар, и това е - до лятото
Почакай малко. Лятото може нещо друго да вземе да им влияе и пак загуба на над 50%. Изчакай.
1.5 дци 2016 вече на 191 хил.км и зима и лято сред разход 5л/100км и нова беше 41 хил лв, а не 100 хил!!!
И караш с 90, иначе този умрял меган с двигател 1.1. ще почине след 1 година експлоатация.
Мога да ти спомена, че точно 1.5 дци двигателят е чудесен, за това, което предлага. Супер надежден, тих, и наистина много икономичен и издържлив. Бяха го пуснали на дачиите, дето 2008 година бяха 8000 лв чисто нова, и въпреки, че самата кола си е тел и канап, точно двигател и скорости бяха хубавото в нея. Знам как се кара такъв двигател, как издържа на ВСЯКАКВА неподдръжка, и не те предава. Познавам тези двигатели от 0 км до към 150 000, докогато напуснах фирмата, в която карах такава. Всичко останало по колата обаче си беше дървения и бок лук.
Проучване от Германия: Електромобилите губят до 54% от пробега си при студ
Само 9 от тестваните електромобили имат загуба на пробег под 40%
Обратно в новината