През седмицата ще бъде свикана годишната асамблея на акционерите, която освен традиционния преглед на баланса ще трябва обсъди също предложенията за официално название на новата групировка, за нейното юридическо седалище и за данъчната й регистрация, предаде БТА.
След изкупуването на американската компания Chrysler от италианския автомобилен гигант Fiat възникна нова многонационална групировка. Според специалистите ориентацията на шефа на групата Серджо Маркионе била да се прибегне до изпитан вече модел, който бе приложен спрямо компанията за производство на строителни и земеделски машини CNH от холдинга Fiat. Тя бе пререгистрирана с юридическо седалище в Амстердам, а дейността й бе прехвърлена в Лондон, като нейните акции се котират едновременно на борсите в Ню Йорк и в Милано.
Смята се, че същата схема ще бъде реализирана и при новата група Fiat-Chrysler, защото тя дава редица предимства. Холандското законодателство гарантира по-сигурно управление на регистрирана там компания, тъй като при местните условия мажоритарните акции имат по-висока стойност.
Британските закони дават данъчни облекчения, при което Fiat-Chrysler ще плаща значително по-малко данъци не само в сравнение с Италия, но и в сравнение със САЩ. Борсата в Ню Йорк осигурява много по-голям приток на капитали, отколкото тази в Милано, която ще има второстепенна роля.
Опасенията, че Fiat-Chrysler ще се изнесе от Италия възникнаха още при сливането на двете компании в края на миналата година.
Серджо Маркионе, който е известен с политиката си на постоянна конфронтация с италианските синдикати, побърза да успокои духовете с изявлението, че групата ще продължи да плаща данъци за всички предприятия и дейности на Fiat в Италия.
Не е ясно обаче колко от тях ще останат в страната и дали техният оборот ще бъде на облагаемо ниво, което да гарантира солидни постъпления или данъчният принос на автомобилния гигант от Торино ще бъде сведен до ниво на дребно или средно предприятие.