26 инженери са назначени до момента в новостроящия се китайски завод за леки автомобили край Ловеч. Те ще заминат на специализация в Китай, а след завръщането си ще обучат още 40 български специалисти. Това съобщи пред БНР Илия Терзиев, изпълнителен директор на българската компания, която участва в изграждането на завода.
През първия етап на проекта ще бъдат назначени 800 работници, а през 2012 година - още 500 души. За подготовката на кадрите си българската фирма е сключила договори за партньорство с техническите университети в София и Габрово.
Финансирането е осигурено по програмите на Министерството на труда и социалната политика за квалификация на безработни.
Акционерното дружество Litex Motors обяви първите осем позиции преди няколко месеца. Тогава се търсеха индустриален инженер, инженери за производствения процес и за контрол на качеството, инженер по вътрешнозаводска логистика и други. Очаква се в Професионалната гимназия по механоелектротехника в Ловеч и в Техническия университет в София да бъдат въведени специализирани програми за обучение на работна ръка за завода.
През есента на 2009 година дружеството Litex Motors и най-големият китайски автомобилостроител Great Wall Motors подписаха договор за изграждане на завод, с производствен капацитет от 50 хил. автомобила годишно.
Първият модел, който ще слезе от поточната линия на завода, ще бъде миниванът Coolbear. Освен него, още три модела на първата частна автомобилна компания в Китай вече получиха сертификат за продажба в Европа: седанът Florid, високопроходимият Hover 5 и пикапът Wingle. С тези четири модела Great Wall планира да започне инвазията си на европейския пазар.
Сглобявани край Ловеч, автомобилите ще получат така ценният етикет „Направено в ЕС" и без утежняващи мита и такси ще бъдат достъпни за всяка една от останалите 26 страни членки на съюза