ТЕСТ ДРАЙВ: Способният Rexton
Представяме ви флагмана на корейската марка SSangYong - способният Rexton.
ВИДЕО >> >> >>
SSangYong е четвъртият по големина автомобилостроител в Южна Корея, специализиран в производството на високопроходими автомобили, като най-добрият всъдеход в гамата на марката е Rexton. Какво знаем за модела?
Дизайн
Дизайнът на Rexton е доста изчистен и определено няма азиатски вид, а главният виновник за това е легендарният италиански дизайнер Джорджето Джуджаро, който е проектирал автомобила. Масивната стойка на Rexton се подчертава от новата радиаторна решетка, монтираният на покрива спойлер, раздутите калници и 18-цоловите лети джанти. За стила допринасят и предните и задни LED светлини.
Интериор
Интериорът също има класическо излъчване. Арматурното табло не е претрупано с бутони, като част от тях са изнесени във волана.
С много приятно впечатление останахме от ергономичните седалки, които при върховите нива могат не само да се подгряват, но и да се охлаждат - нещо изключително полезно за лятото.
Шофьорската седалка е с памет и да възпроизведе 3 различни конфигурации. Автомобилът е много подходящ за големи семейства, не само защото има доста обемен багажник, но и защото е 7 местен, като разпъването на третия ред седалки става за секунди.
Инфотейнмънт системата е снабдена със сензорен дисплей, от който имате достъп до задната камера на колата.
Размери
SSangYong Rexton има дължина от 4755 мм, широчина от 1900 мм и височина от 1785 мм. Всъдеходът е доста просторен и има 7 места, като това се дължи на междуосието от 2835 мм. Пътният просвет също е доста добър - 250 мм. Ъглите на атака отпред и отзад са съответно 28 и 25,5 градуса, а ъгълът на наклон е 22,5 градуса. Rexton тежи около 2 тона.
Офроуд и Системи за сигурност
Rexton е създаден за тези, които се нуждаят от истинска офроуд проходимост и сериозен теглителен капацитет - затова не е изненада, че най-големия плюс на колата е именно нейната 4х4 система. Тя е изключително надеждна, а ние лично се убедихме в това, защото тествахме Rexton по силно заснежени и стръмни черни пътища, където всъдеходът се справи блестящо.
От това обаче не страда движението по асфалт, а Rexton се чувства в свои води и в цивилизацията. Това се дължи на факта, че при нормални пътни условия може да активирате режимът за задно предаване, при който 100% от въртящия момент на двигателя се изпраща към задната ос.
Освен този и стандартния четири по четири режим обаче е наличен и трети, който разкрива екстремния характер на автомобила. Той е предназначен за най-тежките офроуд условия и задвижва 4-те колела с понижаваща предавка, като едновременно с това заключва диференциала.
Именно този режим активирахме при изкачването и спускането по избраните от нас черни пътища. Автомобилът зацепваше моментално, а комбинацията от пресен сняг и лед не представляваше никакъв проблем за него.
Множеството подпомагащи водача системи улесняват значително контрола на автомобила по черни пътища.
Най-интересната от тях е HDC системата, която се активира автоматично, когато наклонът при спускане достигне 10% или повече. Автомобилът сам поема контрола върху спирачките и поддържа бавна и постоянна скорост на движение, а за водачът остава единствено да се съсредоточи единствено върху управлението.
Двигател
Двигателната гама на модела се състои от 2 турбодизелови агрегата:
- 2.0-литров 4-цилиндров двигател с мощност от 155 к.с. и 360 Нм въртящ момент
- 2.2-литров 4-цилиндров двигател с мощност от 178 к.с. и 400 Нм въртящ момент
Ние тествахме върховата версия с 2.2-литровия турбодизел, като средният разход на гориво, който постигнахме, бе около 8 литра на 100 километра.
Корейците са решили да докажат издръжливостта и здравината на двигателната гама на Rexton, като преминат екстремните тестове на Мерцедес, където агрегатите са се справили успешно с всякакъв вид натоварвания.
Заключение
Ценовата листа на корейския всъдеход започва от 48 000 лева, а версията която тестваме ние може да се закупи за около 60 000 лева.
Фактът, че Rexton е предпочитаният автомобил от южнокорейската армия сам говори за себе си. Всъдеходът е доказал своята здравина, проходимост и надеждност, поради което се използва и от други държави за нуждите на граничната им полиция или армия.