ВИДЕО >> >> >>


Дизайн


Още отдалеч може да се познае, че автомобилът стоящ пред вас носи емблемата на дивата котка. Jaguar F-Pace има доста агресивна стойка, подчертана от голямата радиаторна решетка и масивните въздухозаборници.

Спортното ДНК на модела може да бъде открито и отзад, където LED стоповете са почти директно взаимствани от Jaguar F-Type.

Всъщност, дизайнът на Jaguar F-Pace е толкова добър, че колата спечели приза в категорията „Най-добър дизайн” на конкурсът "Световен автомобил на годината".

Това обаче не е най-голямото отличие, с което F-Pace си тръгна от състезанието, защото британският SUV модел спечели и голямата награда - "Световен автомобил на годината" за 2017 г.

F-Pace е едва вторият автомобил спечелил историческа двойна победа на конкурса като така общият брой от отличия за модела нараства на 34.

Размери


Jaguar F-Pace има дължина от 4731 мм, широчина от 2070 мм и височина от 1651мм. Колесната база е 2874мм, а пътният просвет е 213 мм.

Багажникът има полезен обем от 650 литра, с което F-Pace се превръща в може би най-практичния автомобил в своя клас.

В зависимост от своя двигател теглото на автомобила е между 1690 и 1880 килограма, като интересното в случая е, че то е разпределено в съотношение 50 на 50 между предната и задна ос. В резултат на това автомобилът е много по-стабилен в завоите.

Интериор


Както може да очаквате, салонът е тапициран с доста приятна на допир кожа.

Седалките са много удобни, предлагат добра упора за кръста и могат да се подгряват. Инфотейнмънт системата разполага с 10,2 инчов сензорен дисплей, от който имате достъп до задната камера и настройките на автомобила.

По-интересно е дигиталното табло, което е снабдено с 12,3 – инчов екран. Приятното в случая е, че може не само да настройвате различни фонове за скоростомера, но и да изведете цялата навигация на дисплея пред себе си. Благодарение на това може да следите едновремено и пътя и GPS-картата.

Освен това централна конзола, разделяща предните две кресла, има доста полезни пространства, като впечатление правят нетипичните странични джобове, в които може да оставите своя телефон.

Офроуд и Системи за сигурност


Jaguar F-Pace има задвижване на всички колела, но водеща е задната ос - мощност към предните гуми се подава само при необходимост.

Автопилотът ALL SURFACE PROGRESS CONTROL е един от скритите козове на F-Pace. Тази система се активира при настилка с ниско сцепление и поддържа оптималната скорост.

Системата ADAPTIVE SURFACE RESPONSE отчита разликите между пътните настилки, за да използва наличното сцепление чрез регулиране на настройките на двигателя и спирачката.

Системата JaguarDrive Control предлага по-бърза смяна на предавките и по-спортен кикдаун в Динамичен режим, както и по-ранно превключване на по-горна предавка в Екологичен режим, за по-добра икономичност. При режима Дъжд/Лед/Сняг превключването е по-плавно в условия на ниско сцепление с пътната настилка.

Технологията за векторно разпределение на въртящия момент при спиране осигурява контролирано независимо спирачно усилие на отделните вътрешни предно и задно колело, за да използва максимално възможностите на автомобила дори в най-тесните завои, като намалява недозавиването, предоставяйки пъргавина на спортен автомобил.

Благодарение и на своята здрава конструкция и богат набор от подпомагащи системи Jaguar F-Pace е един от най-надеждните автомобили в своя клас.

Двигател


Двигателната гама на Jaguar F-Pace изглежда по следния начин:

- 2.0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател със 163 к.с. и 380 Нм въртящ момент
- 2.0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател със 180 к.с. и 430 Нм въртящ момент
- 2.0-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат със 240 к.с. и 500 Нм въртящ момент
- 3.0-литров V6 турбодизелов двигател с 300 к.с. и 700 Нм въртящ момент
- 2.0-литров 4-цилиндров бензинов мотор със 250 к.с. и 365 Нм въртящ момент
- 3.0-литров V6 мотор със суперчарджър и мощност от 340 к.с. и и 450 Нм въртящ момент
- 3.0-литров V6 мотор със суперчарджър и мощност от 340 к.с. и и 450 Нм въртящ момент


Ние изпробвахме версията с 3.0-литров V6 турбодизелов двигател, с мощност от 300 к.с. и 700 Нм въртящ момент. Всъдеходът се доказа като доста динамична машина, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6,2 секунди, а максималната скорост е 241 км/ч.

Тъй като досега не бяхме тествали Jaguar, а V6 двигателят ръмжеше доста предизвикателно, средният разход на гориво, който постигнахме, бе около 9 литра на 100 километра.

Ако нямате толкова тежък крак обаче, то средният разход би могъл да падне до 6 литра на 100 километра.

Заключение


Ценовата листа на модела стартира от 84 680 лева, но версията която тествахме струва около 145 хиляди лева.

За тези пари получавате възможно най-практичната спортна кола, с която можете не само бързо да влизате в острите завои, но и да напълните багажника до горе и да отидете на къмпинг сред природата - без да се плашите от черни пътища.


Вижте снимки >> >> >>