В завода на Ford Otosan в Крайова, Румъния, започна производството на изцяло новия Ford Transit Courier и изцяло новия Ford Tourneo Courier. С производството на двата нови модела Ford засилва предлагането на автомобили както за семействата, така и за бизнеса.

Изцяло новият Transit Courier ще донесе подобрена свързаност и производителност за клиентите на компактни ванове, докато изцяло новото Tourneo Courier е 5-местен мултифункционален автомобил с отличителен дизайн, вдъхновен от SUV, предлагащ просторно място за до петима пътници и техните вещи в компактен градски формат.

Снимка: Ford

Новата генерация на Ford Courier е с разширен товарен обем, проектиран така че да побира две европалета и максимален полезен товар до 850 кг.

Интелигентните системи за подпомагане на шофирането включват адаптивен круиз контрол с поддържане на лентата за движение, асистент за предотвратяване на сблъсък, интелигентен асистент за намаляване на скоростта и асистент за паркиране, които правят шофирането и работата по-лесни, по-интелигентни и по-безопасни. Изцяло новият Ford Courier ще отведе бизнеса на ново ниво на продуктивност и ще предизвика революция за местния пазар, съчетавайки качествата на гамата на Transit на Ford с високо стандартно ниво на оборудване и гаранция от 7 години.

Снимка: Ford

"Екипът в Крайова върши чудесна работа, за да достави тези вълнуващи нови модели на нашите клиенти", каза Ханс Шеп, генерален мениджър на Ford Pro, Европа. "Направихме изцяло новия Transit Courier по-голям, по-способен и напълно свързан, за да поддържа клиентите по време на работа и да ускори тяхната производителност, с подобрен товароносимост и пълна интеграция с нашата платформа от софтуер и услуги Ford Pro. Всичко това идва в стилизиран пакет на SUV, който знаем, че клиентите харесват", допълни Ханс Шеп.

Снимка: Ford

Първоначалното производството на изцяло новите компактни ванове включва версии с дизелов и бензинов двигател на изцяло новия Ford Transit Courier и бензинови версии на изцяло новия Ford Tourneo Courier.

Електрическият Ford E-Transit Courier, разкрит по-рано тази година, и електрическият Ford E-Tourneo Courier ще влязат в производство следващата година. Това подкрепя глобалния план на Ford за бързо разширяване на електромобилите, както и целта за постигане на нулеви емисии във всички продажби на превозни средства в Европа до 2035 г.

Снимка: Ford

Изцяло новият Ford Transit Courier е напълно интегриран с платформата на Ford Pro от софтуер и свързани услуги за допълнително стимулиране на ефективната работа с инструменти за управление от Ford Pro Software. Клиентите на E-Transit Courier също ще бъдат напълно подкрепени от решенията за зареждане на Ford Pro.

На церемонията по отбелязване на началото на производството присъстваха румънският министър-председател Марсел Чолаку, както и държавни служители, представители на индустрията и видни бизнес фигури.

Снимка: Ford

Производственият център за моделите Transit Courier и Tourneo Courier се осъществява от съвместното предприятие на Ford в Турция - Ford Otosan, които започнаха в завода на компанията в Йеникьой през 2014 г. Като част от инвестиционната стратегия на Ford Otosan, производството на Transit Courier и Tourneo Courier е преместено от Йеникьой в завода на Ford Otosan в Крайова.

Миналата година Ford Otosan обяви инвестиция от 490 милиона евро в подкрепа на производството на изцяло новата гама Courier в новия завод в Крайова. Това е в допълнение към инвестицията на Ford от 300 милиона долара в завода, където се произвежда и Ford Puma. С тези инвестиции капацитетът на завода ще се увеличи от 250 000 на 272 000 автомобила годишно.

Изцяло новото поколение на Ford Tourneo Courier вече може да се поръчва в България на цени, започващи от 33 500 лева без ДДС за версията с 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost с мощност 100 к.с. Първите поръчки са вече факт, обявиха от официалния вносител у нас "Мото-Пфое". Новият Ford Courier е екипиран стандартно с климатична система, 8-инчов цветен сензорен дисплей, мултимедийна система SYNC 4, заден парктроник и 6 въздушни възглавници.

Снимка: Ford