Започна производството на електрическото Renault 5
Технологичният център на Renault Group даде живот на първите динамични прототипи на бъдещия модел
Първите електрически автомобили Renault 5 вече се произвеждат в Технологичния център за производство на прототипи на Renault Group в околностите на Париж. Именно в този уникален, секретен и технологичен инженерен център се сглобяват първите прототипи на електрическото Renault 5 и се разработват всички бъдещи серийни модели на марката.
Серийното производство на електрическото Renault 5 ще започне през 2024 година и ще се осъществява в завода на марката в Дуе, Северна Франция.
Технологичният център за производство на прототипи е поверителен дори за персонала на Renault, който има право да влиза в него само с разрешение. Той е създаден преди 25 години и представлява уникален комплекс, който разполага с ресурси за сглобяване и извършване на всички процеси, които се осъществяват на производствените линии в истинските заводи на Renault.
Технологичният център има за цел да произвежда прототипи, които съответстват на моделите от бъдещите серии, за да одобри процеса на индустриално сглобяване по идентичен начин. Темпото на производство е естествено адаптирано към фазите на развитие.
В момента в технологичния център на Renault се произвеждат прототипи на новото електрическо Renault 5, класифицирани като "Проверка на превозното средство", които отговарят на бъдещия производствен модел по отношение на дизайна. След това тези коли ще кръстосват европейските пътища под камуфлаж, за да извършат последните корекции на модела.
Технологичният център за производство на прототипи на Renault Group ще произведе общо над 60 автомобила от бъдещото електрическо Renault 5. Това са превозните средства, които се тестват при екстремни условия и на много километри, и ще направят възможно усъвършенстването на модела в полза на бъдещите клиенти.
Процесът на изпитания започва с мулетата, които представят технически бъдещия сериен модел. Мулетата на бъдещото електрическо Renault 5 се произвеждат от октомври 2021 г. и досега са тествани в Лапландия, по-специално като част от разработването и тестването на новата изцяло електрическа платформа CMF-B EV.