Второто поколение на Opel Corsa навърши 30 години
От началото до края на производството през 2000 година от Corsa B са продадени над 4 милиона автомобила
Второто поколение на Opel Corsa беше пуснато точно преди 30 години. Малкият модел Corsa B се произвеждаше от 1993 до 2000 година и стана първата Corsa, произведена в Айзенах. С началото на производството на Opel Corsa B в Айзенах преди 30 години, Corsa се сглобяваше в един от най-модерните и ефективни автомобилни заводи в Европа.
При дебюта си Opel Corsa B се отличаваше с младежки и привлекателен дизайн и нови функции за сигурност, които определят стандартите за безопасност, както и високо ниво на комфорт. До края на производството през 2000 г. Opel Corsa B отбеляза световен успех и по продажби дори надмина четири милиона автомобила.
Дизайнерите, водени от японеца Хидео Кодама, рискуваха с наследника на първата Corsa. Въпреки големия успех на Corsa A, в Рюселсхайм е взето решение Corsa B да бъде по-привлекателна за жените. Така Кодама се заема с работа и проектира много по-кръгла Corsa, чиито фарове приличаха на големи очи.
Плавните, заоблени форми са вдъхновени от концептуалния автомобил Junior, който предизвика фурор няколко години по-рано. Но капковидните флуидни контури имаха и практически ефект, като подобриха аеродинамиката и по този начин намалиха разхода на гориво.
Забелязва се и различният дизайн на моделите с 3 и 5 врати. Дизайнерите на практика бяха създали два модела със собствен характер. Те придадоха на модела с три врати спортен силует със задна част, подобна на купе, докато моделът с пет врати беше семеен вариант с по-изправена задна врата. Отзад стана по-просторно за пътниците на втория ред, а обемът на багажника се увеличи до 1150 литра.
Corsa B особено се открои с широката си гама от варианти. Предлагаха се пет нива на оборудване от Eco до Swing, Joy и Sport до GSi, така че да има по нещо за всеки вкус със съответстващите шарки и цветове на тъканите. За определени пазари Opel допълни версиите хечбек с 3 и 5 врати с комби, седан с четири врати и дори пикап.
По-нататъшното развитие на второто поколение допринесе за комфорта и преди всичко за безопасността. На дължина Corsa порасна с 10 см до почти 3,73 метра, имаше по-дълго междуосие и изключително къси надвеси на каросерията. Освен това предното стъкло е изтеглено още по-напред и задната част на модела с пет врати е наклонена надолу под стръмен ъгъл.
Всички тези мерки позволиха на Corsa B да предложи най-добрите стойности в своя клас по отношение на пространство и свобода на движение, както и пространство за главата, раменете и краката. Големите прозорци и тесните колони създават лека, ефирна вътрешна атмосфера и позволяват добра видимост във всички страни.
Специалната обвивка на предното стъкло отстрани предпазва дъждовната вода от прозорците, а аеродинамично проектираните корпуси на външните огледала също имат малък ръб, който предотвратява натрупването на мръсотия върху повърхността на огледалото и прозорците.
Второто поколение на Corsa постави нови стандарти за безопасност в сегмента на малките автомобили. Издръжливостта на усукване на каросерията е увеличена с 40% в сравнение с предшественика. За първи път в този клас стандартно са монтирани двойни стоманени греди във вратите, предлагащи допълнителна защита на пътниците в случай на страничен удар и механични обтегачи на предните колани на предните седалки.
Регулируемите по височина предпазни колани отпред и отзад също допринесоха за безопасността на всички модели Corsa. Малко след пускането на пазара беше налична и въздушна възглавница в пълен размер за водача.
Особено спортен вариант на Opel Corsa излезе през 1993 г. с Corsa GSi 16V. Най-спортната Corsa от онова време се отличава със странични прагове и брони в цвета на купето, както и предни и задни спойлери. Стандартното оборудване също включва електронно контролиран ABS, оборотомер и широки гуми.
Corsa GSi можеше да спринтира от нула до 100 км/ч за 9,5 секунди и да достигне максимална скорост от 195 км/ч. Спортното шаси и пълни с газ амортисьори помогнаха за представянето на пътя. Спортните седалки и тапицираният с кожа волан създадоха подходящата атмосфера в салона.
В същото време Opel показа още тогава, че удоволствието от шофирането върви ръка за ръка с отговорността. Устойчивостта и опазването на ресурсите винаги са били фокусна точка на развитие на марката Opel. Второто поколение на Corsa постави еталон и тук, благодарение на своите ефективни бензинови двигатели с впръскване на гориво и каталитични конвертори.
Със своя изключително икономичен 1,2-литров двигател с мощност 45 к.с., Corsa вече отговаря на стандартите за емисии през 1993 г., които влизат в сила само три години по-късно. Със среден разход от 4,66 л/100 км, Corsa Eco беше най-икономичният автомобил в Европа по отношение на тегло и производителност според ADAC и OAMTC. С шум при преминаване от само 72 децибела в началото на 90-те години, това беше и една от най-тихите коли в Европа.
Сега започнаха продажбите на новия Opel Corsa, който е по-модерен, по-дигитален и по-разнообразен от всякога. Новата Corsa се предлага за първи път в две нива на производителност на батерии като Corsa Electric.
Адаптивните интелигентни LED матрични светлини, които Corsa въведе в сегмента на малките автомобили през 2019 г., също са оптимизирани. Благодарение на това, че в Corsa бяха внедрени иновации от по-високите класове, най-малкият автомобил на Opel стана толкова успешен.