Шведите от Volvo обикновено използваха буквата C за обозначаване на купета си. Спомнете си за харизматичното купе C70 от 1996 г. или за компактния хечбек C30 от 2006 г. Сега от Volvo отново използват буквата C за новото C40 Recharge, но този път не става дума за купе, а за електрически SUV с линия на купе.

Вижте как изглежда най-новото Volvo C40 Recharge  >>  >>  >>

Моделът беше представен за първи път през 2021 г., а неотдавна Volvo C40 Recharge беше обновено без да се променя външния му вид и интериора, но с редица подобрения, които увеличиха автономния му пробег и намалиха времето за зареждане на батерията.

Снимка: Чавдар Ташев

Новото електрическо Volvo C40 Recharge вече се предлага с пакет от актуализации, като оптимизирана батерия, водеща до увеличен автономен пробег до 580 км според цикъла WLTP на версията с разширен обхват. Освен това значително е оптимизирано времето за зареждане, като на бърза станция батерията се пълни само за 28 минути.

Ускорява като спортен хечбек с два мощни електромотора

Новото Volvo C40 Recharge се предлага в три нови варианта на задвижване - при два от моделите задвижването е на задните колела - Single Motor и Single Motor Extended Range, а топмоделът Twin Motor е със задвижване на всички колела. Новата най-мощна версия Volvo C40 Recharge с два електромотора и задвижване на всички колела радва водача със стабилно пътно поведение и спортна динамика.

Снимка: Ангел Харизанов

На предната ос е монтиран асинхронен електромотор с мощност 163 к.с., а задната ос се задвижва от синхронен електромотор с постоянен магнит с мощност 245 к.с. Системната мощност от 408 к.с. и системният въртящ момент от 670 Нм изстрелват тежащото над 2,3 тона Volvo C40 Recharge (заедно с водача) от място до 100 км/ч за феноменалните 4,7 секунди.

Благодарение на пъргавите реакции на електрическото задвижване, спринтовете и изпреварванията стават със скоростта на мисълта. Забележителното сцепление при потегляне и огромната тяга карат водача да се чувства като в спортен хечбек. Въпреки че е кросоувър, C40 Recharge се държи добре в завои.

Снимка: Ангел Харизанов

Широката каросерия, комбинирана с ниския център на тежестта, прави колата управляема и стабилна. Въпреки че седите доста високо, колата стои уверено на пътя и държи плътно траекторията. Няма люлеене на каросерията, защото центърът на тежестта е нисък поради батерията, а окачването на колата е доста твърдо и има малки ходове. Управлението е отлично настроено и наситено с обратна връзка, освен това можете да изберете динамичен режим, в който воланът става по-директен, а шасито се втвърдява.

С това задвижване новото Volvo C40 Recharge Twin Motor се превръща в пистов състезател, като на писта "Дракон" даде по-добро време за обиколка от пословични спортисти като Ford Focus ST и Renault Megane RS. Въпреки спортните си заложби, максималната скорост е ограничена до 180 км/ч, с което Volvo отново набляга на сигурността и не толерира рисково шофиране.

Снимка: Ангел Харизанов

С напълно заредена батерия Volvo C40 Recharge Twin Motor може да измине до 550 км. В разгара на зимата обаче няма как да постигнете този пробег, освен ако не ползвате отопление. С четирима човека на борда, електрическият кросоувър измина малко над 320 км със 70% от заряда на батерията.

Прогнозният пробег за оставащите 30% беше 130 км, така че дори в зимните студове може да разчитате на сигурни поне 450 км автономен пробег, при среден разход на енергия от 17,4 кВтч. За да постигнете максимален автономен пробег, всичко зависи от вашия стил на шофиране и интензивността на използване на отоплителната система. Трябва да шофирате без резки ускорения и без максимални скорости.

Снимка: Ангел Харизанов

Ако ползвате функцията One Pedal Drive, което буквално се превежда като "шофиране с един педал", веднага щом пуснете газта, електрическият кросоувър започва да се забавя, като едновременно с това включва режим на възстановяване и зарежда батерията.

Голяма батерия с капацитет 79 кВтч за максимален пробег от 580 км

Volvo C40 Recharge Single Motor с един електромотор и със задвижване на задните колела разполага с мощност 238 к.с. и въртящ момент 420 Нм. Неговата литиево-йонна батерия е с нетен капацитет 66 кВтч и осигурява автономен пробег от 480 км по WLTP. Зареждането от 10 до 80% отнема приблизително 28 минути при използване на обществено зарядно устройство със 130 кВт.

Снимка: Чавдар Ташев

За по-голям пробег се предлага моделът Single Motor Extended Range с по-голяма батерия с нетен капацитет 79 кВтч, съчетана с електромотор с мощност 252 к.с. и 420 Нм, задвижващ задната ос. Вторият вариант осигурява максимален автономен пробег до 580 км по WLTP.

Тук времето за зареждане на батерията също е редуцирано, като на бърза станция с мощност 200 кВт, батерията се пълни от 10 до 80% за 28 минути. Допълнителната мощност няма особено влияние върху ускорението от 0 до 100 км/ч, така че и базовата, и по-мощната версия, достигат 100 км/ч от място за 7,4 секунди.

Дизайнът комбинира компактен SUV с елегантна линия на купе

Електрическото Volvo C40 Recharge изглежда наистина много привлекателно, тъй като с формата си на SUV следва пазарните тенденции, но в същото време е с елегантна каросерия, която завършва с красива линия на купе. На естетическо ниво разликите с останалата част от гамата на Volvo са забележими, особено в дизайна.

Снимка: Чавдар Ташев

Новото Volvo C40 Recharge е разпознаваемо като Volvo, благодарение на формата на фаровете, страничната линия на каросерията и задните светлини. Динамичната линия на покрива прелива в силно наклонените C-колони, украсени с дълги задни светлини във вид на пунктирана линия. Елегантният шведски кросоувър се отличава с отвесна задна част с дълбоко щамповане и малък спойлер.

Над задното стъкло е добавен още един леко извит спойлер. Стъклото почти лежи плоско, но според аеродинамиката не трябва да се замърсява при движение, така че за него не е предвидена чистачка. Но дори наличието на чистачка не би подобрило видимостта от купето през задното стъкло. Поради наклона отворът е много малък и видимостта е като в спортна кола.

Снимка: Чавдар Ташев

Новите 19-инчови алуминиеви джанти с аеродинамичен дизайн и късите надвеси не само подобряват цялостния външен вид на новото Volvo C40 Recharge, но и намаляват въздушното съпротивление. Големият пътен просвет и повишената проходимост помагат на компактния кросоувър не само да изглежда атлетично и мускулесто, но и да се справя със снежни коловози и неравни настилки.

Удобен интериор за четирима дори доста високи пътници

Новото Volvo C40 Recharge е типичен представител на компактния SUV сегмент с дължина 4,44 метра, ширина 1,87 метра, височина 1,59 метра и междуосие от 2,70 метра. Благодарение на тези размери, в салона има достатъчно пространство за да пътуват удобно четири човека. Предните седалки са удобни, с ефективна странична опора, комфортен профил и дори разтегателен борд за краката.

Наклонената линия на покрива не е ограничила драстично пространството на втория ред седалки. Кабината е удобна за четирима дори доста високи пътници, защото има достатъчно място за коленете на пътниците отзад, но е по-добре да не взимате пети пътник, поради високия тунел под краката. Това е първият модел на Volvo с интериор без кожа, която е заменена с велурен текстил.

Снимка: Volvo

В салона има интересни релефни вложки, които също са осветени, така че се създава красива гледка вечер. Багажният обем е 413 литра, а със сгънати задни облегалки достига 1205 литра. Под предния капак също има малък багажник с капацитет от 31 литра за кабелите за зареждане.

Операционната система предоставя всички приложения и услуги на Google

В кокпита на новото Volvo C40 Recharge пред погледа на водача е позициониран 12,3-инчов дигитален инструментален панел, а в средата на таблото е поставен голям 8,7-инчов сензорен дисплей във формата на таблет. От него се управляват всички функции на климатичната система, аудиосистемата Harman Kardon и навигацията.

Снимка: Volvo

Информационно-развлекателната система е разработена съвместно с Google и е базирана на операционната система Android. Тя предоставя на потребителите вградени приложения и услуги на Google, като Google Maps, Google Assistant и Google Play Store. Новото Volvo C40 Recharge ще получава актуализации на софтуера онлайн, което означава, че ще продължи да се подобрява с течение на времето.

Добрата шумоизолация, тихото задвижване и озвучителната система Harman Kardon правят купето много уютно и акустично приятно. Ясният звук на музиката, дори при минимална сила на звука, е приятен за слушане и се чуват всички нюанси.

Снимка: Ангел Харизанов

Цената на Volvo C40 Recharge с най-малката батерия с нетен капацитет от 66 кВтч и с един електромотор с мощност 238 к.с. започва от 118 360 лева за базовото ниво Plus, моделът Single Motor Extended Range с 252 к.с. в нивото Plus започва от 122 470 лева. Най-спортният модел Volvo C40 Recharge Twin Motor с автономен пробег до 550 км започва от 132 330 лева в ниво Plus и достига до 141 050 лева в ниво Ultimate.

Цената е висока, но трябва да отчетем, че Volvo C40 Recharge е направен в типичен шведски стил, като дизайнът му ще накара собственика да се открои на пътя. Подобрените електрически компоненти, висококачествените материали и вниманието към детайла правят новото Volvo C40 Recharge сериозен конкурент например на Tesla Model Y. И за разлика от Tesla, компактният шведски кросоувър има солидна гаранция и оторизиран сервиз.

Технически характеристики

Volvo C40 Recharge AWD Twin Motor

Размери

Дължина: 4440 мм

Широчина: 1873 мм

Височина: 1591 мм

Междуосие: 2702 мм

Собствено тегло: 2110 кг

Нетен капацитет на батерията: 78 кВтч

Двигател

Тип: синхронен електромотор и асинхронен електромотор

Максимална мощност: 408 к.с.

Максимален въртящ момент: 670 Нм

Скоростна кутия: 1-степенна автоматична

Задвижване на колелата: двойно/4х4

Динамика

Максимална скорост: 180 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 4,7 секунди

Среден разход на електрическа енергия: 17,4 кВтч/100 км

Комбиниран автономен пробег (WLTP): 550 км

Цена на модела с ДДС: от 132 330 лева