Най-новото поколение на Volkswagen Multivan T7, изградено на платформата MQB дебютира през 2021 г. като plug-in хибрид, а по-късно в гамата се появиха бензинови и дизелови версии. Първоначално plug-in хибридната система, наречена eHybrid, беше комбинирана само с предно задвижване и се състоеше се от 1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател 1.4 TSI и един електрически мотор, имплантиран в 6-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. Максималната обща мощност беше 218 к.с., а максималният въртящ момент 350 Нм.

Батерията с полезен капацитет от 10,4 кВтч направи възможно изминаването на до 50 км с едно зареждане без включване на двигателя с вътрешно горене в цикъла WLTP. Това хибридно задвижване се предлагаше за Volkswagen T7 Multivan до 2023 година включително, а сега е заменено от новата хибридна система, наречена eHybrid 4Motion.

Volkswagen Multivan eHybrid 4Motion

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen Multivan T7 се сдоби с новата хибридна система за задвижване на всички колела, която комбинира два електрически мотора и 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател 1.5 TSI evo2. Хибридната система eHybrid 4Motion беше представена още през септември на изложението в Хановер , но едва тази седмица Volkswagen разкри всички свои характеристики и обяви началото на приемането на поръчки. Новата хибридна система се състои от три двигателя.

Предните колела се задвижват от по-мощен бензинов двигател 1.5 TSI evo2 със 177 к.с. и 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG с интегриран електромотор с мощност 115 к.с. Вторият електрически мотор е разположен на задната ос и произвежда 136 к.с. Той, заедно с инвертора, е добре интегриран в задното полунезависимо окачване с напречна торсионна греда. Механично предните и задните модули не са свързани помежду си. Последователността на тяхната работа се осигурява от електрониката. Сумарната мощност на хибридната система достига 245 к.с., а максималният въртящ момент е 350 Нм.

Volkswagen Multivan eHybrid 4Motion

Снимка: Volkswagen

Капацитетът на батерията в хибридната система eHybrid 4Motion е увеличен до 19,7 кВтч, като максималният пробег с едно зареждане без включване на двигателя с вътрешно горене е нараснал до 95 км в цикъла WLTP. Максималната мощност на зареждане на батерията е 50 кВт. Новият Volkswagen Multivan eHybrid 4Motion винаги стартира с изключен двигател, освен ако външната температура не падне под -28°C.

При скорост до 65 км/ч винаги е активен задният електромотор, осигуряващ задвижване на всички колела, над тази скорост се активира само при необходимост по команда от електрониката. Максималната скорост без включен двигател с вътрешно горене е ограничена до 130 км/ч, а в хибриден режим е 200 км/ч. Задвижването 4х4 на Volkswagen Multivan eHybrid 4Motion е налично дори при изтощена батерия, като в този случай предният електромотор преминава в режим на генератор и захранва задния. Това ще помогне на колата да излезе от снежна преспа или друг капан.

Volkswagen Multivan eHybrid 4Motion

Снимка: Volkswagen

В комбинация със задвижването eHybrid 4Motion, миниванът е оборудван със стационарен електрически климатик, може да работи 10 минути на батерия или 30 минути, ако колата е свързана към терминал за зареждане. Стационарен климатик е необходим за охлаждане или затопляне на купето на автомобила преди движение. Можете да активирате стационарен климатик дистанционно чрез специално приложение за смартфон.

Новият Volkswagen Multivan eHybrid 4Motion може да бъде поръчан както в стандартна къса каросерия с обща дължина 4,97 метра, така и в удължена с обща дължина 5,17 метра. Цените в Германия започват от 70 669 евро. Кемперът Volkswagen California със същата хибридна система струва от 77 773 евро.

Volkswagen Multivan eHybrid 4Motion

Снимка: Volkswagen