Volkswagen ID.Buzz GTX идва със 7 места и повече пространство в интериора
Най-мощният електрически Bulli с 340 к.с. се предлага със задвижване на четирите колела във версии със стандартна и дълга база
От 2021 година Volkswagen използва индекса GTX за да обозначи най-спортните модели на своите изцяло електрически превозни средства от гамата ID. Преди три години най-напред се появиха кросоувърите ID.4 GTX и ID.5 GTX, а наскоро към тях се присъединиха хечбекът ID.3 GTX и комбито ID.7 GTX Tourer. Сега Volkswagen представя петия модел от тази спортна серия и това е електрическият миниван ID.Buzz GTX, който се предлага в стандартна версия и с дълга база с удължено междуосие с 250 мм и до 7 пътнически места.
Вижте в детайли новия Volkswagen ID.Buzz GTX >> >> >>
Новият Volkswagen ID.Buzz GTX е оборудван със задвижваща система от два електромотора с обща мощност 340 к.с. и идва със стандартно задвижване на всички колела4MOTION за оптимална теглителна сила и сцепление във всяка ситуация на шофиране. Електрическият Bulli ще се предлага с две междуосия, два размера на батерията и избор между конфигурации с 5, 6 или 7 места. Освен това и двата варианта на новия модела GTX споделят индивидуален дизайн. Продажбите на новия ID.Buzz GTX ще започнат през лятото на 2024 г.
Новият ID.Buzz GTX се задвижва от два разположени на предния и задния мост електромотора, обединени в интелигентната система за двойно предаване 4MOTION. По-малкият електромотор с мощност 109 к.с. задвижва предната ос, докато вторият с мощност 286 к.с. задвижва задната ос. Максималната скорост на моделите ID.Buzz GTX е ограничена електронно до 160 км/ч.
Електромоторите се захранват от високоволтова акумулаторна батерия в два варианта - с капацитет 79 кВтч или 86 кВтч. Акумулаторната батерия с капацитет 79 кВтч може да се зарежда на бързозарядна станция с мощност до 185 кВт, а батерията с 86 кВтч се зарежда с до 200 кВт. На бързозарядни станции зареждането от 10 до 80% става за около 26 минути. И двете версии GTX са серийно с двойно предаване 4MOTION и ускоряват от място до 100 км/ч от около 6,5 секунди.
Благодарение на допълнителната мощност и задвижващата система 4MOTION, новият ID.Buzz GTX предлага по-високо максимално тегло на ремаркето. Версията с нормално междуосие може да тегли без усилие прикачен товар с тегло до 1800 кг със спирачки, до 8% наклон, докато ID.Buzz GTX с дълго междуосие има максимален капацитет на теглене от 1600 кг.
По този начин максималното тегло на ремаркето е увеличено съответно с 800 кг и 600 кг. Системата за задвижване на четирите колела 4MOTION предлага големи предимства на сцеплението, особено при теглене на ремарке върху мокри или хлабави повърхности. Следователно новият ID.Buzz GTX е идеално теглещо превозно средство, например за ремаркета за лодки или коне, които често се движат по хлъзгав терен.
На външен вид новият ID.Buzz GTX се отличава с индивидуалното оформление на предната част с броня в характерен дизайн за GTX с черна решетка за всмукване на въздух със структура на пчелна пита, както и с нови странични аеродинамични елементи, придаващи динамичен и индивидуален облик на новия модел. Дневните светлини с нов дизайн и са интегрирани отляво и отдясно в бронята.
Всички декоративни елементи на каросерията като новата решетка, аеродинамичните елементи за насочване на въздушния поток, надписът GTX и корпусите на външните огледала са с блестящо черно лаково покритие. Стандартното оборудване на ID. Buzz GTX включва 20-инчови алуминиеви колела с дизайн Solona. Гамата на GTX се допълва от две нови 21-инчови алуминиеви джанти.
Новият ID.Buzz GTX е оборудван серийно и с интелигентната матрична система на предните LED светлини IQ.LIGHT. Специално за ID. Buzz GTX се предлага ново лаково покритие на каросерията в червен цвят Cherry. Този червен нюанс ще може да се конфигурира като стандартен лак, както и в опционална двуцветна комбинация на каросерията със сребрист металик Mono.
Интериорът на новия Volkswagen ID.Buzz GTX също е получил индивидуален облик. Тъмните цветове подчертават спортния характер на най-мощните версии в гамата на ID. Buzz. Двете изпълнения на ID. Buzz GTX са единствените в гамата, при които се използва черна облицовка на тавана. Седалките също са проектирани в специфичния за GTX дизайн.
Комфортните предни седалки се регулират електрически и са с функция за запаметяване на настройките. Отличават се с първокласни тапицерии от микрофибърен велур ArtVelours Eco в черно с нов релефен ромбовиден мотив и контрастни шевове и кантове в червено. Мултифункционалният волан също прави впечатление с кръстосаните червени шевове на облицовката, както и с червения декоративен панел на централната спица с хромирана емблема GTX.
Новият ID.Buzz GTX се предлага във версия със стандартно междуосие с 5 места с разделена седалка на втория ред в съотношение 40:60 или като пътнически ван с 6 места с по две отделни седалки на втория и третия редове в конфигурация 2+2+2.
Новият ID.Buzz GTX с дълго междуосие също ще се предлага като 5-местен вариант с три места отзад и като 6-местен с три реда седалки. Тази версия допълнително ще се предлага и като 7-местна с три места на втория ред и две индивидуални седалки на третия ред. В зависимост от модела седалките на втория ред могат да се преместват надлъжно със 150 мм при стандартното междуосие или с 200 мм при дългата база.
Обемът на багажното отделение на ID.Buzz GTX със стандартното междуосие като 5-местен автомобил е между 1121 литра, натоварен до горния ръб на облегалките на задната седалка и 2123 литра със сгъната задна седалка, натоварена до горната част ръба на облегалките на предните седалки.
Удълженият ID.Buzz GTX е още по-просторен и когато е натоварен до горния ръб на облегалките на втория ред седалки, е наличен капацитет от 1340 литра. Ако големият ID.Buzz GTX се натовари чак до първия ред седалки, обемът нараства до 2469 литра. Дори когато е зает от 7 човека, все още има свободно пространство за багаж зад третия ред седалки от 306 литра.
В зависимост от конфигурацията на седалките и двата модела ID.Buzz GTX могат да бъдат оборудвани с дълъг или къс панел Multiflex, включително с две сгъваеми кутии. Панелът Multiflex играе ролята на подвижно второ дъно на товарното пространство и при сгънати задни седалки формира изцяло равен под на багажника.
Новите модели ID.Buzz GTX включват всички елементи от цялостната хардуерна и софтуерна актуализация на гамата. Новост е проекционният head-up дисплей, който се предлага като опция и следващото поколение на информационно-развлекателни системи с нова структура, графично оформление и навигация в менютата, както и по-висока изчислителна бързина.
Сензорният екран на системата вече е с диагонал 12,9 вместо 12,0 инча, а под него е разположена удобно вече осветената лента от сензорни плъзгачи за регулиране на температурата и силата на звука. Новият гласов асистент IDA дава възможност не само за управление на многобройни функции на автомобила с естествени фрази, но и за водене на диалог по всевъзможни теми и отговори на конкретни въпроси чрез достъп до онлайн бази данни като Wikipedia.
За първи път в модела е внедрена интеграцията на изкуствен интелект ChatGPT в гласовия асистент IDA, а новост в гамата е и приложението Wellness, което използва предварително конфигурирани режими с настройки и регулиране на различни функции и системи в автомобила, така че да подобри удобството на водача и пътниците по време на движение или при престой за зареждане.
За сигурността на всички е добавена изцяло нова системата за предупреждение за опасност при напускане на автомобила Еxit Warning. При отваряне на някоя от вратите, тя предупреждава за риск от приближаващи отзад моторни превозни средства и велосипеди и в случай на непосредствена опасност предотвратява временно отварянето на съответната врата.
От сега нататък ID.Buzz с дълго междуосие ще се предлага с панорамен люк с умно стъкло като опция. Многослойното интелигентно стъкло има интегриран филм от течни кристали и панорамният люк може да бъде електронно превключван, така че да бъде прозрачен или непрозрачен.
Това е най-големият панорамен покрив, използван някога в модел на Volkswagen, което превръща ID. Buzz в своеобразна нова, модерна интерпретация на легендарния Samba микробус и пренася типичните прозорци на покрива на класическия автомобил в настоящето.