От 2021 година Volkswagen използва индекса GTX за да обозначи най-спортните модели на своите изцяло електрически превозни средства от гамата ID. Преди три години най-напред се появиха кросоувърите ID.4 GTX и ID.5 GTX, а наскоро към тях се присъединиха хечбекът ID.3 GTX и комбито ID.7 GTX Tourer. Сега Volkswagen представя петия модел от тази спортна серия и това е електрическият миниван ID.Buzz GTX, който се предлага в стандартна версия и с дълга база с удължено междуосие с 250 мм и до 7 пътнически места.

Вижте в детайли новия Volkswagen ID.Buzz GTX   >>  >>  >>

Новият Volkswagen ID.Buzz GTX е оборудван със задвижваща система от два електромотора с обща мощност 340 к.с. и идва със стандартно задвижване на всички колела4MOTION за оптимална теглителна сила и сцепление във всяка ситуация на шофиране. Електрическият Bulli ще се предлага с две междуосия, два размера на батерията и избор между конфигурации с 5, 6 или 7 места. Освен това и двата варианта на новия модела GTX споделят индивидуален дизайн. Продажбите на новия ID.Buzz GTX ще започнат през лятото на 2024 г.

Снимка: Volkswagen

Новият ID.Buzz GTX се задвижва от два разположени на предния и задния мост електромотора, обединени в интелигентната система за двойно предаване 4MOTION. По-малкият електромотор с мощност 109 к.с. задвижва предната ос, докато вторият с мощност 286 к.с. задвижва задната ос. Максималната скорост на моделите ID.Buzz GTX е ограничена електронно до 160 км/ч.

Електромоторите се захранват от високоволтова акумулаторна батерия в два варианта - с капацитет 79 кВтч или 86 кВтч. Акумулаторната батерия с капацитет 79 кВтч може да се зарежда на бързозарядна станция с мощност до 185 кВт, а батерията с 86 кВтч се зарежда с до 200 кВт. На бързозарядни станции зареждането от 10 до 80% става за около 26 минути. И двете версии GTX са серийно с двойно предаване 4MOTION и ускоряват от място до 100 км/ч от около 6,5 секунди.

Снимка: Volkswagen

Благодарение на допълнителната мощност и задвижващата система 4MOTION, новият ID.Buzz GTX предлага по-високо максимално тегло на ремаркето. Версията с нормално междуосие може да тегли без усилие прикачен товар с тегло до 1800 кг със спирачки, до 8% наклон, докато ID.Buzz GTX с дълго междуосие има максимален капацитет на теглене от 1600 кг.

По този начин максималното тегло на ремаркето е увеличено съответно с 800 кг и 600 кг. Системата за задвижване на четирите колела 4MOTION предлага големи предимства на сцеплението, особено при теглене на ремарке върху мокри или хлабави повърхности. Следователно новият ID.Buzz GTX е идеално теглещо превозно средство, например за ремаркета за лодки или коне, които често се движат по хлъзгав терен.

Снимка: Volkswagen

На външен вид новият ID.Buzz GTX се отличава с индивидуалното оформление на предната част с броня в характерен дизайн за GTX с черна решетка за всмукване на въздух със структура на пчелна пита, както и с нови странични аеродинамични елементи, придаващи динамичен и индивидуален облик на новия модел. Дневните светлини с нов дизайн и са интегрирани отляво и отдясно в бронята.

Всички декоративни елементи на каросерията като новата решетка, аеродинамичните елементи за насочване на въздушния поток, надписът GTX и корпусите на външните огледала са с блестящо черно лаково покритие. Стандартното оборудване на ID. Buzz GTX включва 20-инчови алуминиеви колела с дизайн Solona. Гамата на GTX се допълва от две нови 21-инчови алуминиеви джанти.

Снимка: Volkswagen

Новият ID.Buzz GTX е оборудван серийно и с интелигентната матрична система на предните LED светлини IQ.LIGHT. Специално за ID. Buzz GTX се предлага ново лаково покритие на каросерията в червен цвят Cherry. Този червен нюанс ще може да се конфигурира като стандартен лак, както и в опционална двуцветна комбинация на каросерията със сребрист металик Mono.

Интериорът на новия Volkswagen ID.Buzz GTX също е получил индивидуален облик. Тъмните цветове подчертават спортния характер на най-мощните версии в гамата на ID. Buzz. Двете изпълнения на ID. Buzz GTX са единствените в гамата, при които се използва черна облицовка на тавана. Седалките също са проектирани в специфичния за GTX дизайн.

Снимка: Volkswagen

Комфортните предни седалки се регулират електрически и са с функция за запаметяване на настройките. Отличават се с първокласни тапицерии от микрофибърен велур ArtVelours Eco в черно с нов релефен ромбовиден мотив и контрастни шевове и кантове в червено. Мултифункционалният волан също прави впечатление с кръстосаните червени шевове на облицовката, както и с червения декоративен панел на централната спица с хромирана емблема GTX.

Новият ID.Buzz GTX се предлага във версия със стандартно междуосие с 5 места с разделена седалка на втория ред в съотношение 40:60 или като пътнически ван с 6 места с по две отделни седалки на втория и третия редове в конфигурация 2+2+2.

Снимка: Volkswagen

Новият ID.Buzz GTX с дълго междуосие също ще се предлага като 5-местен вариант с три места отзад и като 6-местен с три реда седалки. Тази версия допълнително ще се предлага и като 7-местна с три места на втория ред и две индивидуални седалки на третия ред. В зависимост от модела седалките на втория ред могат да се преместват надлъжно със 150 мм при стандартното междуосие или с 200 мм при дългата база.

Обемът на багажното отделение на ID.Buzz GTX със стандартното междуосие като 5-местен автомобил е между 1121 литра, натоварен до горния ръб на облегалките на задната седалка и 2123 литра със сгъната задна седалка, натоварена до горната част ръба на облегалките на предните седалки.

Снимка: Volkswagen

Удълженият ID.Buzz GTX е още по-просторен и когато е натоварен до горния ръб на облегалките на втория ред седалки, е наличен капацитет от 1340 литра. Ако големият ID.Buzz GTX се натовари чак до първия ред седалки, обемът нараства до 2469 литра. Дори когато е зает от 7 човека, все още има свободно пространство за багаж зад третия ред седалки от 306 литра.

В зависимост от конфигурацията на седалките и двата модела ID.Buzz GTX могат да бъдат оборудвани с дълъг или къс панел Multiflex, включително с две сгъваеми кутии. Панелът Multiflex играе ролята на подвижно второ дъно на товарното пространство и при сгънати задни седалки формира изцяло равен под на багажника.

Снимка: Volkswagen

Новите модели ID.Buzz GTX включват всички елементи от цялостната хардуерна и софтуерна актуализация на гамата. Новост е проекционният head-up дисплей, който се предлага като опция и следващото поколение на информационно-развлекателни системи с нова структура, графично оформление и навигация в менютата, както и по-висока изчислителна бързина.

Сензорният екран на системата вече е с диагонал 12,9 вместо 12,0 инча, а под него е разположена удобно вече осветената лента от сензорни плъзгачи за регулиране на температурата и силата на звука. Новият гласов асистент IDA дава възможност не само за управление на многобройни функции на автомобила с естествени фрази, но и за водене на диалог по всевъзможни теми и отговори на конкретни въпроси чрез достъп до онлайн бази данни като Wikipedia.

Снимка: Volkswagen

За първи път в модела е внедрена интеграцията на изкуствен интелект ChatGPT в гласовия асистент IDA, а новост в гамата е и приложението Wellness, което използва предварително конфигурирани режими с настройки и регулиране на различни функции и системи в автомобила, така че да подобри удобството на водача и пътниците по време на движение или при престой за зареждане.

За сигурността на всички е добавена изцяло нова системата за предупреждение за опасност при напускане на автомобила Еxit Warning. При отваряне на някоя от вратите, тя предупреждава за риск от приближаващи отзад моторни превозни средства и велосипеди и в случай на непосредствена опасност предотвратява временно отварянето на съответната врата.

Снимка: Volkswagen

От сега нататък ID.Buzz с дълго междуосие ще се предлага с панорамен люк с умно стъкло като опция. Многослойното интелигентно стъкло има интегриран филм от течни кристали и панорамният люк може да бъде електронно превключван, така че да бъде прозрачен или непрозрачен.

Това е най-големият панорамен покрив, използван някога в модел на Volkswagen, което превръща ID. Buzz в своеобразна нова, модерна интерпретация на легендарния Samba микробус и пренася типичните прозорци на покрива на класическия автомобил в настоящето.