Това заяви в интервю за “Фокус” доц. д-р Георги Сапунджиев, председател на Асоциацията на научните работници в транспорта. По думите му – проблемът е, че при една стара инфраструктура на София, която е предвидена за определен брой автомобили, през последните 20 г. са започнали да се движат поне още 500 000 автомобили. Така столицата е нараснала до 2 млн. души, а автомобилите – до един милион. При това столицата не може да поеме толкова много автомобили, които се движат с по един човек в тях, и минават през центъра – доказано е, че повечето минават през центъра. Потоците от автомобили в момента започват така да се преплитат, че автомобилната колона не може да се движи свободно по един булевард и се получава застъпване на колоните. Скоро потоците автомобили ще се преплетат в едно кълбо и ще предизвикат транспортни тромби по основните магистрали на столицата, коментира експертът. Още по-драматично ще стане през следващите две години, когато столицата ще “порастне“ с още 500 000 автомобили. Ще се стигне до един транспортен апокалипсис. Това нещо е реалност и ние вече я чувстваме, допълни доц. Сапунджиев. Ако това се случи, то годишните икономически загуби ще бъдат 1,6 млрд. лева, в т.ч. 900 млн. загуби от време, 450 млн. лева загуба от гориво и около 250 млн. лева от амортизация, забавена дистрибуция и т.н. При задръстванията ще бъдат загубени и още около 230 млн. лева. Колите и сега вземат изключително голяма улична площ, което допълнително пречи на движението и на пешеходците по тротоарите, и на автомобилите по уличното платно. Задръстванията пречат на нормалната търговия, на бизнеса, на нормалните човешки взаимоотношения, заяви още експертът. По думите му в атмосферата се отделят 50 до 60 тона вредни газове.