Японската компания Toyota започна да тества нов камион, задвижван с водород, заедно с Coca-Cola като част от доставките на компанията за напитки. Камионът, задвижван с водород, използва модули с горивни клетки на Toyota, които комбинират молекули водород и кислород във вода, като същевременно генерират електричество. В резултат на това единствената емисия от ауспуха е вода. Освен това, бързото зареждане с гориво гарантира висока степен на използване.

Компанията Air Liquide, лидер в производството и разпространението на нисковъглероден и възобновяем водород, лидер в решенията за чиста енергия, доставя водород от възобновяем произход за този проект. Това сътрудничество подчертава значението на едновременното развитие на превозни средства и инфраструктура за насърчаване на по-устойчиво общество.

Снимка: Toyota

Чрез тези проекти за водородни камиони Toyota възнамерява да подкрепи декарбонизацията на тежкотоварния автомобилен транспорт, който представлява една четвърт от европейския товарен транспорт на базата на изминатите тон-километри. Моделите на използване на товарни автомобили и необходимостта от големи количества водород за техните нужди ги позиционират като ключови участници в разработването на устойчиви водородни инфраструктури. Това поредно сътрудничество отново илюстрира целта на Toyota да подкрепя и допринася за установяването на въглеродно неутрални общества, доколкото е възможно, в Европа и извън нея.

Снимка: Toyota

"За да помогнем за ускоряване на разширяването на внедряването на водородната технология в нашето общество, ние разширяваме използването на нашия модул за горивни клетки на Toyota отвъд леките автомобили, в камиони, автобуси, микробуси, влакове, лодки, плавателни съдове за къси разстояния, стационарни генератори и др. За нас е голямо удоволствие да си сътрудничим с партньори с подобно мислене и да демонстрираме нашата споделена визия за устойчива мобилност. Опитът, добит от тези доказателства за ефективността на концепциите, ще послужи като решаващ крайъгълен камък по пътя ни към постигане на нулеви въглеродни емисии от изпускателната система в нашите логистични операции до 2040 година", сподели Тиебо Паке, вицепрезидент на развойната дейност на Toyota Европа.