Това ще бъде най-евтиният електромобил на Volkswagen
Концепцията ще дебютира през март, но серийният модел ще се появи чак през 2027 г.
Изминаха почти две години, откакто Volkswagen представи концепта ID.2all като поглед към бъдещето на своя електромобил за €25 000. Това бъдеще все още не е настъпило, тъй като серийният модел ще излезе на пазара едва догодина. Въпреки това VW вече е готов да даде предварителен поглед към още по-евтин електромобил. Засега той е без официално име, но този тийзър ни дава добра представа за външния му вид. Пълното разкриване ще се състои в началото на март.
VW обещава, че началната цена на базовия модел ще бъде около €20 000, когато той излезе на пазара през 2027 г. Не е ясно дали моделът ще се казва ID.1 или по друг начин, но VW е подал заявка за търговска марка "ID.EVERY1" в Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (EUIPO).
Вероятно това е името на концепта, който виждаме тук, а оттам може да се предположи, че серийният модел ще се нарича ID.1.
Volkswagen първоначално е планирал да разработи ID.1 съвместно с Renault, но двете компании в крайна сметка са решили да се разделят. Френският производител вече представи електрическата версия на Twingo - градски автомобил, който ще се продава от 2026 г., около година преди ID.1. През май 2024 г. изпълнителният директор на Renault Лука де Мео определи проваленото сътрудничество като "изгубена възможност". Подобно на компактния модел на VW, новото Twingo също ще струва около €20 000.
ID.1 ще бъде технически свързан с ID.2, като ще използва платформата MEB Small. За разлика от стандартната MEB, използвана за ID.3 и по-големите електромобили, тази архитектура е проектирана основно за автомобили с предно задвижване. Размерите на батерията все още не са разкрити, но ID.2all имаше прогнозен пробег от 450 км (WLTP). Зареждането от 10% до 80% отнемаше около 20 минути.
Междувременно VW показа ID.1 по време на среща със служителите на завода във Волфсбург.
"Достъпен, висококачествен и печеливш електрически Volkswagen, създаден в Европа за Европа - това е Шампионската лига на автомобилното инженерство!", заяви изпълнителният директор на компанията Томас Шефер.