Tesla пуска ”почти” автономен автомобил след 3 години
Прототип на автомобил, който се движи почти без участието на шофьора, ще бъде създаден след три години.
Това обеща в интервю пред в. "Файненшъл таймс" американският предприемач и изобретател Елън Мъск. Той е и ръководител на компания Tesla Motors, производител на електромобили, предаде БГНЕС.
"След три години ние ще имаме автомобил, при който 90% от пробега му ще се осъществява на автоматичен режим. И това не е спекулация", каза Мъск.
Той обаче не пожела да разкрие подробности около проекта, който е на базата на разработките на Tesla Motors, а не на технологиите на други компании.
Според бизнесмена и изобретател засега не е възможно да бъде разработен автомобил, който изцяло да е независим от водача.
"По мое мнение все още сме много далеч от това. Много е трудно да се автоматизират последните няколко процента от процеса на шофиране", казва той.
Според него бъдещата кола ще бъде в състояние да се справя без шофьор в по-голямата част от процеса на движение на автомобила, но не и във всякакви ситуации на пътя.
"Файненшъл таймс" цитира мнението на експерт, според когото автопроизводителите не искат да внедряват на технологията "автомобил на бъдещето".
Тя ще позволи на застрахователните компании да прехвърлят отговорността на производителя за вреди, причинени от злополука.
Mercedes показа автономен S-Class
"След три години ние ще имаме автомобил, при който 90% от пробега му ще се осъществява на автоматичен режим. И това не е спекулация", каза Мъск.
Той обаче не пожела да разкрие подробности около проекта, който е на базата на разработките на Tesla Motors, а не на технологиите на други компании.
Според бизнесмена и изобретател засега не е възможно да бъде разработен автомобил, който изцяло да е независим от водача.
"По мое мнение все още сме много далеч от това. Много е трудно да се автоматизират последните няколко процента от процеса на шофиране", казва той.
Според него бъдещата кола ще бъде в състояние да се справя без шофьор в по-голямата част от процеса на движение на автомобила, но не и във всякакви ситуации на пътя.
"Файненшъл таймс" цитира мнението на експерт, според когото автопроизводителите не искат да внедряват на технологията "автомобил на бъдещето".
Тя ще позволи на застрахователните компании да прехвърлят отговорността на производителя за вреди, причинени от злополука.
Mercedes показа автономен S-Class