Tesla продължава да е с най-високата надценка на пазара
Намаляването на цените на електромобилите намали печалбата на Tesla. То обаче увеличи оборота, а надценките на моделите продължават да са най-високите.
Неотдавнашните значителни намаления на цените на електромобилите на Tesla ще се отразят изцяло на финансовите резултати за това тримесечие, но в миналото маржът на печалбата на компанията от електромобили също достигна най-ниската си стойност за последните пет тримесечия. Ръководителите на Tesla смятат, че маржът на печалбата на компанията ще остане "на здравословно и водещо ниво в индустрията" и през тази година.
Засега можем да съдим само, че през четвъртото тримесечие процентът е спаднал до 25,9%, въпреки че през третото тримесечие е достигнал 27,9%, а в края на цялата 2022 г. е останал 26%. Според анализатори тази година Tesla ще успее да запази маржа на печалбата си за електромобили между 17% и 22%. Главният финансов директор на компанията Закари Киркхорн заяви, че интересът на потребителите към продуктите на Tesla остава висок и че намаляването на цените през януари ще има отрицателно въздействие върху печалбите, но не даде официални прогнози за това. Той изрази само увереност, че тя ще остане най-добрата в бранша.
В същото време Tesla ще намали разходите си през тази година в светлината на макроикономическата несигурност и повишаването на лихвените проценти, които се отразяват негативно както на способността на компанията да попълва оборотния си капитал, така и на активността на клиентите, които купуват автомобили на кредит и лизинг. Според ръководството на Tesla "екипът е свикнал с предизвикателствата" и скоро ще се съсредоточи не само върху намаляването на разходите, но и върху разширяването на производството.
От 405 000 доставени през последното тримесечие електромобила Tesla около 51% са били доставени на клиенти през декември. Тази неравномерност е по-силно изразена през второто тримесечие, тъй като 74% от доставките са извършени през последния месец на тримесечието. Чрез по-равномерното разпределение на логистичните операции в рамките на тримесечието Tesla успява да намали разходите си. Както обяснява компанията, стремежът към ефективност на разходите остава рядкост в индустрията на електрическите превозни средства като цяло, но е от решаващо значение за поддържане на маржовете на печалба. Всъщност в останалата част от индустрията дори 15% марж на печалбата се счита за отличен, така че от тази гледна точка Tesla все още има възможност да маневрира по отношение на цената.
Засега можем да съдим само, че през четвъртото тримесечие процентът е спаднал до 25,9%, въпреки че през третото тримесечие е достигнал 27,9%, а в края на цялата 2022 г. е останал 26%. Според анализатори тази година Tesla ще успее да запази маржа на печалбата си за електромобили между 17% и 22%. Главният финансов директор на компанията Закари Киркхорн заяви, че интересът на потребителите към продуктите на Tesla остава висок и че намаляването на цените през януари ще има отрицателно въздействие върху печалбите, но не даде официални прогнози за това. Той изрази само увереност, че тя ще остане най-добрата в бранша.
В същото време Tesla ще намали разходите си през тази година в светлината на макроикономическата несигурност и повишаването на лихвените проценти, които се отразяват негативно както на способността на компанията да попълва оборотния си капитал, така и на активността на клиентите, които купуват автомобили на кредит и лизинг. Според ръководството на Tesla "екипът е свикнал с предизвикателствата" и скоро ще се съсредоточи не само върху намаляването на разходите, но и върху разширяването на производството.
От 405 000 доставени през последното тримесечие електромобила Tesla около 51% са били доставени на клиенти през декември. Тази неравномерност е по-силно изразена през второто тримесечие, тъй като 74% от доставките са извършени през последния месец на тримесечието. Чрез по-равномерното разпределение на логистичните операции в рамките на тримесечието Tesla успява да намали разходите си. Както обяснява компанията, стремежът към ефективност на разходите остава рядкост в индустрията на електрическите превозни средства като цяло, но е от решаващо значение за поддържане на маржовете на печалба. Всъщност в останалата част от индустрията дори 15% марж на печалбата се счита за отличен, така че от тази гледна точка Tesla все още има възможност да маневрира по отношение на цената.