За Volkswagen и дъщерното му дружество Porsche е въпрос на чест да оглавяват класирането за най-бърза обиколка на легендарната писта Нюрбургринг. Електрическият Taycan Turbo S обаче се конкурира отново и отново с поетапно адаптираната версия на седана Tesla Model S Plaid. В началото на този месец компанията на Мъск отново успя да грабне лидерството в тази област.

Както отбелязва Electrek, през 2021 г. Tesla демонстрира за първи път най-добрия резултат на Нюрбургринг по това време с представената тогава версия на Tesla Model S Plaid с три електрически двигателя. Най-доброто време от 7 минути и 35,579 секунди беше рекордно за електрически сериен автомобил, но година по-късно Porsche успя да го надмине с две секунди, за да заеме първото място в дисциплината. Електрическият автомобил Taycan Turbo S, използван от германските съперници, макар технически да се счита за сериен автомобил, е претърпял някои сериозни модификации, за да постигне рекорда.

На 2 юни тази година, както бе разкрито чрез акаунта на Tesla в Twitter, Model S Plaid с т.нар. пакет Track Package успя да счупи рекорда на Нюрбургринг за сериен електромобил, като измина Северната дъга за 7 минути и 25,231 секунди.

По този начин Porsche с предишния рекорд се нарежда на второ място, като губи с около 8 секунди. Припомняме, че опционалният пакет, който беше инсталиран на Tesla Model S Plaid, участвал в състезанието, включва керамични спирачни компоненти и специални джанти и гуми, които заедно струват 20 000 щ. долара и ще бъдат достъпни за всички.

Опцията включва и специален фърмуер, който позволява достъп до скорост до 322 км/ч, както и спирачна течност, адаптирана за ефективна работа на състезателната писта. Комплектът може да се монтира на всички седани Tesla Model S, произведени след 2021 г. включително.